Aceste mici puncte negre de pe marginile parbrizului și din spatele oglinzii retrovizoare au un rol foarte important. Ele sunt, de fapt, un strat ceramic special, ultrarezistent, și sunt mai utile decât ați putea crede. Au mai multe funcții.
Citește și: FOTO Atenție șoferi, a apărut un nou marcaj rutier! Este supranumit „Dinți de dragon”. Ce rol are?
La ce folosesc punctele negre de pe parbrizul mașinilor? Nu sunt de formă, au mai multe funcții
În primul rând, aceste puncte negre de pe parbriz păstrează la locul lui masticul utilizat pentru a lipi sticla de cadru, care menține parbrizul ferm în poziție. Acționează ca un punct de contact între sticlă și rama mașinii.
De asemenea, punctele negre de pe parbriz ajută la o distribuție mai uniformă a temperaturii pe suprafața geamului și împiedică deformarea sticlei.
Cum funcționează acest lucru? Banda neagră tinde să se încălzească mai repede în lumina soarelui decât restul parbrizului. Această diferență produce distorsiuni optice, iar fenomenul este deranjant pentru șofer, deoarece distorsionează liniile drepte.
Citește și: VIDEO Ce este „Uni Wheel” și cum vrea să reinventeze roata în cursa electrificării mașinilor
Datorită acestor puncte negre, fenomenul este redus. Căldura este disipată și distribuită în mod mai uniform, reducând riscul de deformare optică a drumului șofer.
Nu în ultimul rând, punctele negre de pe parbriz au și o funcție estetică. Dacă vă uitați cu atenție, contrastul dintre dunga întunecată și sticla transparentă poate părea prea evident, chiar și de la distanță.
Prin crearea unui model sau a unei matrice de puncte, se reduce treptat dimensiunea dungii întunecate, făcând tranziția mult mai subtilă și mai plăcută pentru ochi.