Cum producătorii auto din întreaga lume îmbrățișează electrificarea, fie că vorbim despre hibride, hibride plug-in sau mașini 100% electrice, nevoia de baterii eficiente a atins un nivel fără precedent. Iar trend-ul este în urcare. Dar, chiar dacă au un impact ecologic mult mai mic, bateriile lithium-ion folosite în momentul de față, mai ales materialele folosite la realizarea lor, precum cobaltul sau nichelul, reprezintă un risc major pentru mediu.
În loc să se bazeze pe metale grele, conceptul de baterie la care lucrează IBM are la bază ”ingrediente” extrase din apa de mare. Bateria folosește un nou catod care nu are nevoie de nichel și electrolit lichid pentru a pune în mișcare ionii. Riscul de scurt circuit este mai mic, ceea ce înseamnă că bateria este mai sigură și mai ușor de făcut, spun specialiștii.
Conform IBM, bateria pe bază de apă de mare ar fi mai eficientă decât bateriile lithium-ion. Iar pe lângă puterea și densitatea energiei mai mari, aceasta ar putea fi încărcată până la 80% din capacitate în doar cinci minute.
Sigur, deocamdată, aceste date sunt bazate pe estimări și teste de laborator. Însă, dacă IBM reușește să introducă în producția de serie o astfel de baterie, mașinile electrice ar putea deveni mai atrăgătoare.