Filosofia Jinba Ittai, însă, care pune accentul pe simbioza dintre „jocheu“ (șofer) și caii putere, și-a pierdut din tărie. Deși sub capotă aleargă 184 de cai putere, cutia automată îl lasă pe jocheu fără cravașă, deplasarea concentrându-se pe confort și siguranță.
Incontestabil, Mazda a tras lozul câștigător cu design-ul Kodo. Dezvăluit în 2010 de spectaculosul concept Shinari, care a fost dezvoltat, probabil, sub bagheta magică a designer-ului Laurens van den Acker și definitivat de Ikuo Maeda, cel care i-a urmat în funcție lui Acker în 2009, limbajul Kodo a indus pe rând factorul „WoW!“ întregii game Mazda, începând cu a treia generație Mazda6, în 2012. Acum, fie că vorbim despre Mazda3, Mazda6, Mazda CX-3, Mazda CX-5 sau Mazda MX-5, aproape fiecare model poate fi considerat un Casanova în segmentul său.
Head-up display-ul este oferit standard, indiferent de nivelul de echipare
Noua Mazda6, de fapt un facelift mai amplu operat modelului din 2012 sub îndrumarea lui Kevin Rice, șeful de design Mazda până în primăvara lui 2018, care și-a început cariera la Italdesign și, apoi, și-a pus amprenta pe mai multe brand-uri, precum Opel, Saab și BMW, iar acum a ajuns la Chery Automobile, marchează ajungerea la maturitate a limbajului Kodo. Noul design frontal, cu linii mai pronunțate și o grilă nouă masivă, ce dă senzația de profunzime, accentuează caracterul sportiv.
Țevile de eșapament au crescut în diametru
Și, tot pentru un plus de sportivitate, farurile cu lumini LED în standard și proiectoare de ceață integrate au o formă mai alungită, țevile de eșapament au crescut în diametru și sunt poziționate mai aproape de extremitățile parașocului spate, iar cele mai mici jante disponibile sunt de 17 inch. Opțional, se pot monta de 19 inch, ca în cazul modelului Takumi Plus testat.
Confort, tehnologie și siguranță
Cu un asemenea design și 184 de cai putere sub capotă, dezvoltați la 4.000 rpm de un motor diesel bi-turbo Skyactive-D de 2.2 litri, care scoate și un cuplu de 445 Nm la 2.000 rpm, Mazda6 are ingredientele necesare punerii în practică a filosofiei Jinba Ittai. Teoretic, însă. Cutia automată clasică, cu șase trepte, nu se ridică la nivelul așteptărilor și penalizează aproape orice tentativă de mers mai sportiv. Nu are mod „Sport“ și nici nu învață stilul șoferului din pedală. Treptele sunt schimbate lin, aproape imperceptibil, și, de exemplu, la 70 km/h te afli în treapta a șasea, pe la 1.500 rpm. Excelent, pentru consum și noxe! Dar, dacă în față ai un camion și vrei să intri în depășire, până și kickdown-ul (apăsarea accelerației la podea) reacționează lent. Până retrogradează cutia două, trei trepte, pentru a aduce motorul în zona de putere și cuplu, pierzi ocazia. Mai mult, și padelele din spatele volanului cam refuză să te ajute să țâșnești, dacă ai apăsat accelerația și ești nemulțumit de răspunsul automat al cutiei. Probabil, creierul electronic intră în protecție, neștiind dacă să asculte comanda manuală sau pe cea automată. Păcat pentru automată, pentru că mașina stă foarte bine pe drum, are un comportament liniar și intuitiv chiar și împinsă la limită pe viraje.
costă Mazda6 Sedan Takumi Plus CD184 AT,
TVA inclusă. Cea mai accesibilă Mazda6,
Challenge G145, are un preț de 25.190 €.
Așa că cei care aleg versiunea manuală au cu ce să se joace. Prin urmare, viața la volanul Mazda6 CD184 AT se axează pe confort și tehnologie. Interiorul mașinii este complet nou, iar postul de conducere, desenat în jurul șoferului, este impecabil. Volanul oferă o priză bună, head-up display-ul, disponibil indiferent de nivelul de echipare, este un mare plus și design-ul simplu, elegant și ergonomic al planșei de bord imprimă o notă premium, la fel ca finisajele și majoritatea materialelor folosite. Apoi, nivelul de echipare de top, Takumi Plus, accentuează și mai mult calitatea și rafinamentul percepute: scaune îmbrăcate în piele maro Nappa și, în premieră, cu ventilație, oglindă interioară fără ramă, ca la BMW sau Volvo, ornamente de crom și lemn Sen pe bord, capitonaj din piele întoarsă, trapă, etc..
Și la capitolul siguranță, Mazda6 stă foarte bine. Tehnologiile i-Activesense includ, printre altele, pilot automat adaptiv, asistent inteligent de frânare pentru oraș și sistem avansat de monitorizare a unghiului mort. Iar sistemul multimedia, cu ecran central de 8 inch, este compatibil, în premieră, cu Apple Car Play și Android Auto. Doar la grafică ar fi putut lucra mai mult.
Verdict Newsweek
+ Design excepțional; confort și rafinament; calitatea percepută în habitaclu; ținută de drum; head-up display; motor prietenos cu buzunarul (consum mediu extraurban de 7.0-7.2 litri/100 km, în contextul unui stil cât de cât sportiv).
- Cutie de viteze automată leneșă; sistem de monitorizare la 360 de grade cu patru camere perimetrale cu rezoluție slabă; grafica sistemului multimedia.