Noul hot-hatch a fost dezvoltat de divizia Ford Performance și, în premieră, are și o versiune break pentru familiști, pentru cei care au nevoie de mai mult spațiu, dar nu sunt dispuși să renunțe la sportivitate. Platforma Ford C2 este oferită într-o versiune îmbunătățită prin prezența unor configurații unice ale suspensiilor, frânelor și motoarelor, iar rezultatul este cel mai agil și mai dinamic Ford ST din istorie – atât pe circuit, cât și pe șosea. De asemenea, noul Focus ST este primul Ford cu tracțiune ce dispune de diferențial electronic cu alunecare limitată (eLSD - standard pe versiunea cu motor EcoBoost). Acest sistem îmbunătățește dinamica în viraje și stabilitatea.
Benzinar, diesel, cutia manuală sau automată
Noua generație a motorului cu bloc din aluminiu Ford EcoBoost de 2.3 litri este cea mai puternică opțiune existentă vreodată pe Focus ST. Cu ajutorul unei tehnologii avansate de supraalimentare prin turbcompresie, acesta dezvoltă 280 CP la 5500 rpm și 420 Nm între 3000 și 4000 rpm. Răspunsul motorului este îmbunătățit cu ajutorul unei turbine twin-scroll cu inerție redusă care transformă cu o mai mare eficiență gazele de evacuare în energie, prin intermediul unor canale separate ce reduc la minimum interferențele dintre pulsațiile gazelor. O supapă de suprapresiune a turbinei activată electronic permite un control mai atent al presiunii de compresie, rezultatul fiind un nivel optimizat al performanței. În plus, circulația aerului este optimizată cu ajutorul unui sistem de eșapare unic, al unui sistem de admisie personalizat și al unui intercooler mai eficient.
Tehnologia inovatoare anti-lag dezvoltată pe supercar-ul Ford GT și pe pick-up-ul sportiv Ford F-150 Raptor este introdusă și ea pe Focus ST, oferind o livrare instantanee a puterii în modurile de rulare Sport și Track. Sistemul anti-lag păstrează obturatorul deschis când șoferul ia piciorul de pe pedala de accelerație, facilitând reversia curgerii aerului dinspre turbocompresor, pentru a menține viteza de rotație a paletei și pentru a permite o creștere rapidă a presiunii în turbină atunci când este nevoie de resurse.
În același timp, diesel-ul EcoBlue de 2.0 litri, care dezvoltă 190 CP, este cel mai puternic diesel oferit vreodată în gama Ford Focus. Acesta atinge puterea maximă la 3500 rpm și dezvoltă un cuplu de 400 Nm, între 2000 și 3000 rpm, 360 Nm fiind disponibili încă de la 1500 rpm. Aceste resurse permit o accelerație imediată și liniară.
Un turbocompresor cu geometrie variabilă și inerție redusă, pistoanele din oțel cu dilatare limitată la temperatură ridicată și un sistem de admisie integrat care optimizează procesul de combustie construiesc portretul unui motor diesel care produce cu 10% mai multă putere și un cuplu mai mult decât dublu față de motorul pe benzină 2.0 Duratec ST care anima prima generație a lui Focus ST.
Transmisia manuală cu șase trepte a lui Focus ST permite schimbări mai rapide ale rapoartelor și oferă un comportament mai sportiv cu ajutorul unei timonerii cu 7% mai scurte în comparație cu versiunile standard ale noului Focus. Tehnologia de sincronizare a turației motorului cu treptele cutiei de viteze pe retrogradare (Rev-matching), care a debutat pe noul Ford Mustang, este introdusă ca parte a pachetului opțional ”Performance Pack” pe versiunile manuale ale variantei 2.3 EcoBoost.
Pentru cei care optează pentru confortul unei cutii automate, Ford oferă pentru Focus ST EcoBoost o nouă versiune cu șapte rapoarte a familiei de transmisii automate inteligente Ford. Rapoartele sunt optimizate pentru performanță, iar sistemul Adaptive Shift Scheduling – care analizează diferitele stiluri de condus pentru a adapta momentul schimbărilor de viteze – este îmbunătățit pentru a oferi mai multă flexibilitate și primește abilitatea de a recunoaște diferențele dintre utilizarea pe șosea sau pe circuit. Treptele pot fi schimbate și manual, cu ajutorul padelelor montate în spatele volanului.
Confort și distracție
Dezvoltat pentru a fi deopotrivă confortabil și distractiv la condus, noul Focus ST exploatează spațiul interior de top în segment punând accentul atât pe aspectul practic, cât și pe o experiență de condus cu adevărat sportivă. Inginerii Ford Performance au reglat fin poziționarea scaunelor față Recaro cu zone laterale de sprijin pentru a completa sentimentul de control și de conexiune cu mașina pe care-l are cel de la volan. Spațiul lateral la nivelul umerilor este generos, iar spațiul pentru genunchii pasagerilor de pe locurile din spate este peste nivelul oferit de concurență. Confortul și nivelul practic de top sunt subliniate și de capacitatea maximă de încărcare de 1653 de litri pentru versiunea wagon, care beneficiază de un portbagaj în care încape o cușcă mare pentru câini.
Alături de volanul sport și de scaunele Recaro de culoare Ebony care pot fi comandate cu tapițerie textilă de calitate, cu tapițerie din piele sau într-o combinație de piele și materiale Miko Dinamica, interiorul unic al lui Focus ST intensifică atmosfera sportivă cu ajutorul unui mâner al schimbătorului de viteze confecționat din aluminiu și gravat cu sigla ST, dar și prin inserțiile metalice de pe praguri. Tot la acest capitol se încadrează elementele decorative metalice hexagonale și cele satinate argintii, cusăturile gri ale scaunelor, inserțiile de pe interiorul portierelor și pernele montate la nivelul genunchilor în părțile laterale ale consolei centrale.
Culorile disponibile pentru caroserie au fost alese pentru a sublinia caracterul dinamic al lui Focus ST și includ Ford Performance Blue și Orange Fury alături de Frozen White, Magnetic Grey, Race Red, Ruby Red și Shadow Black. La nivelul jantelor, opțiunile de design includ Dark Sparkle și Magnetite (18 inch) sau Magnetite (19 inch).
Focus ST beneficiază, de asemenea, de gama completă de sisteme de asistență a șoferului care i-au permis lui Focus să câștige 13 premii în domeniu și un calificativ de 5 stele la testele de siguranță din momentul lansării noului model, care a avut loc în 2018.
Lista de tehnologii include tempomat adaptiv, îmbunătățit acum cu sistemele de Oprire-Pornire (Stop & Go), recunoaștere a indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition) și fixare pe centrul benzii de rulare (Lane-Centring), faruri adaptive (Adaptive Front Lighting System), care beneficiază de lumini predictive în viraje - cu ajutorul unei camere și de lumini care își pre-ajustează fasciculul în funcție de indicatoarele de pe marginea șoselei, oferind astfel un nivel optim de vizibilitate, monitorizând virajele și – în premieră în industrie – semnele de circulație, sistemului de asistență activă la parcare de a doua generație (Active Park Assist 2), care operează, pe lângă direcție, transmisia, accelerația și frâna, Head-up Display și sistem de asistență la evitarea obstacolelor (Evasive Steering Assist), un sistem prezentat în premieră în segment care îi ajută pe șoferi să vireze pe lângă vehiculele oprite sau care rulează cu viteză redusă, cu scopul de a evita coliziunile.