Ford cheamă în service aproape 770.000 de mașini diesel cu norma de poluare Euro 6. Sunt vizate și modelele făcute în România. Remedierea problemei poate costa până la 3.000 euro și va fi acoperită integral de producător.
Fără electrificare, normele drastice de poluare din Europa sunt dificil de respectat. Prin urmare, după Mondeo, Kuga și Puma, Ford propune în premieră sisteme de propulsie mild-hybrid (mHEV) pe modelele Fiesta și Focus.
Dacă acum 16 ani Mazda3 apărea timid în segmentul european al hatchback-urilor compacte, supranumit și „Clasa Golf“, ca un elev al Ford-ului Focus, acum, noua Mazda3 dă lecții de mecanică, design, calitate și plăcere de a conduce adversarilor săi.
Până la RS, prima versiune de performanță a celei de-a patra generații Ford Focus îmbrățișează acronimul ”ST”. La alegere, mașina cu tracțiune (față) poate fi animată de un EcoBoost pe benzină de 2.3 litri și 280 cai putere sau de un diesel EcoBlue de 2.0 litri și 190 cai putere.
Piața cere SUV-uri și crossovere, constructorii se conformează. După ani de privit de pe tușă la modele precum Skoda Octavia Scout, Volkswagen Golf Alltrack sau Subaru XV, Ford a urcat Focus-ul pe tocuri și l-a botezat Ford Focus Active.