Reducerea dependenței de China: BMW începe să producă baterii în două noi locații din Germania

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 07.05.2021 - 12:50
BMW începe să producă baterii în două noi locații din Germania. / Foto: BMW
BMW începe să producă baterii în două noi locații din Germania. / Foto: BMW

Majoritatea bateriilor utilizate de automobilele electrice provin la ora actuală din China. Iar în urma crizei superconductorilor se pare că industria auto din Europa încearcă să se mobilizeze și să-și reducă dependența de producătorii externi.

SHARE

Până recent, de exemplu, bateriile necesare modelelor BMW electrice și electrificate erau produse la fabrica BMW Group din Dingolfing, Germania, și la Uzina auto de sisteme de propulsie BMW Brilliance din Shenyang (China). Cum până în 2050, însă, bavarezii se așteaptă ca cel puțin 50% din automobilele pe care le va produce vor fi complet electrice, în urmă cu un an, BMW Group a luat decizia de a extinde capacitatea de producţie a sistemelor de propulsie electrice în Germania.

Citește și: 

Pandemia semiconductorilor. De ce nu se mai pot construi autoturisme

În aprilie 2021, uzina BMW Group din Regensburg a început acoperirea celulelor de baterii pentru bateriile de înaltă tensiune, iar pe 3 mai 2021 la uzina BMW Group din Leipzig a început producţia de serie a modulelor de baterii pentru mașini electrice. Investițiile în cele două noi locații s-au ridicat la peste 250 de milioane de euro, iar până în 2022 bavarezii estimează că vor investi în total aproximativ 790 de milioane de euro în extinderea capacităţii de producţie pentru componentele de transmisie pentru automobile electrificate în locaţiile sale din Europa - Dingolfing, Leipzig, Regensburg şi Steyr.

Module de baterii la Leipzig, componente pentru baterii și baterii la Regensburg

Leipzig este fabrica-pionier a BMW Group în domeniul mobilităţii electrice şi a produs primul automobile complet electric al BMW Group, BMW i3, din 2013. Acum, locaţia va produce şi componente de sisteme de propulsie electrice.

"Continuăm pe acest drum cu lansarea producţiei de module pentru baterii şi îmbunătăţim continuu viabilitatea viitoare a uzinei pentru mobilitate electrică", a confirmat Hans-Peter Kemser, directorul uzinei BMW Group din Leipzig.

Citește și: 

Skoda Enyaq iV, votată Best Electric Car in Romania 2021. Kia e-Niro a luat premiul de popularitate

"Fabrica de la Leipzig va juca un rol important în aprovizionarea unui număr tot mai mare de automobile electrificate BMW Group cu componente pentru baterii." Succesorul MINI Countryman, programat să iasă de pe linia de producţie de la Leipzig în 2023, va fi lansat pe piaţă cu un sistem de propulsie electric. "Competenţa şi experienţa câştigate de personalul din locaţia noastră de-a lungul anilor pot fi folosite la maximum. Construcţia liniilor de modulelor pentru baterii va avea o contribuţie majoră la securitatea locurilor de muncă pe termen lung", a subliniat Hans-Peter Kemser.

Din mai 2021, cei 10.000 de metri pătraţi ai zonei de producţie rezervată anterior pentru BMW i8 vor fi utilizaţi pentru fabricarea modulelor de baterii. Producţia va începe cu 80 de angajaţi care lucrează în producţia de module de baterii; până la sfârşitul anului, va exista un personal de aproximativ 150 de persoane. Între 2020 şi 2022, compania va investi peste 100 de milioane de euro în faza iniţială de producţie a modulelor de baterii la locaţia Leipzig.

În acelaşi timp, linia de producţie pentru modulele de baterii care tocmai a fost lansată este doar începutul: compania a decis deja să crească în continuare capacitatea de producţie a modulelor de baterii în locaţia sa din Leipzig. O a doua linie de producţie va intra în funcţiune în 2022. Acest lucru va asigura companiei volume suficiente pentru a îndeplini cererea tot mai mare.

Citește și:

Criza superconductorilor lovește și România: Ford și Dacia opresc temporar producția

Uzina BMW Group din Regensburg produce deja două modele electrificate - variante plug-in hybrid ale BMW X1 şi BMW X2 - şi va începe producţia modelului BMW X1 complet electric în 2022. Competenţa şi experienţa locaţiei în domeniul mobilităţii electrice vor fi folosite acum şi în producţia componentelor de baterii şi a bateriilor de înaltă tensiune.

Prima dintre cele patru linii de pregătire a celulelor de baterii de generaţia cincea a intrat în funcţiune în aprilie 2021, ocupând o zonă de producţie şi logistică de peste 40.000 de metri pătraţi. "Regensburg a început cu succes producţia de componente ale sistemelor de propulsie electrice - aceasta este o etapă importantă în transformarea noastră", declară Frank Bachmann, directorul uzinei BMW Group din Regensburg. Celelalte trei sisteme vor fi lansate în etape de acum până la sfârşitul anului 2021 pentru a aproviziona volumele în creştere necesare automobilelor complet electrice ale BMW Group. Până în prezent, celulele de baterii au fost acoperite la uzina BMW Group din Dingolfing şi la Uzina auto de sisteme de propulsie BMW Brilliance din Shenyang (China).

Procesul de „coating” creşte robusteţea mecanică şi conductivitatea termică ale celulei de baterii. Acest lucru contribuie la îmbunătăţirea izolaţiei şi răcirii celulelor de baterii ale sistemului de propulsie electrică de generaţia a cincea. Din 2022, uzina din Regensburg va produce baterii de înaltă tensiune din module de baterii. Un total de 100 de angajaţi lucrează deja la Regensburg în producţia de componente pentru baterii, iar până la sfârşitul anului 2022, vor fi peste 300 de angajaţi.

De la celulele pentru baterii, la bateriile de înaltă tensiune

Producţia de baterii de înaltă tensiune poate fi împărţită în două etape: modulele de baterii sunt produse într-un proces extrem de automatizat. Celulele litiu-ion sunt supuse mai întâi unei curăţări cu plasmă, înainte ca un sistem special dezvoltat să acopere celulele pentru a asigura o izolaţie optimă („coating”).

Apoi, celulele bateriei sunt asamblate într-o unitate mai mare, aşa-numitul modul de baterie. BMW Group îşi obţine celulele de baterii de la parteneri care le produc conform specificaţiilor exacte ale companiei. BMW Group foloseşte celule de baterie diferite, în funcţie de care oferă cele mai bune proprietăţi pentru fiecare concept de automobil.

Modulele de baterii sunt instalate într-o carcasă din aluminiu, împreună cu conexiunile la automobil şi unităţile de control şi răcire. Dimensiunea şi forma carcasei din aluminiu şi numărul de module de baterii utilizate diferă în funcţie de varianta de automobil. Acest lucru asigură o baterie de înaltă tensiune adaptată optim la automobil.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te