Ford Craiova suspendă producţia de vehicule şi motoare pentru opt zile, începând cu data de 26 februarie.
"Pe parcursul celor opt zile în care producţia va fi suspendată, angajaţii fabricii Ford Craiova vor fi plătiţi conform acordurilor încheiate între companie şi sindicate şi ţinând cont de legislaţia în vigoare. La nivel global, Ford monitorizează îndeaproape situaţia şi îşi adaptează planurile de producţie pentru a minimiza efectul asupra angajaţilor, furnizorilor, clienţilor şi dealerilor din întreaga Europă", a declarat Ana Maria Timiş, Communications & Public Affairs Manager Ford România.
În 2020, Ford a produs la Craiova aproape 180.000 de automobile. Prin urmare, matematic, în cele opt zile de oprire temporară din cauza penuriei de semiconductori, nu vor mai fi produse circa 4.000 de mașini.
EXCLUSIV Poliția americană: 1 million $ e cauțiunea, nu recompensa pentru asasinul lui Aly Sadoveanu
A doua oprire temporară la Dacia
După cinci zile de pauză în februarie, uzina Automobile Dacia de la Mioveni va opri din nou producția pe 5 și 8 martie, potrivit lifenews.ro.
„În România, la Mioveni, în luna martie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5 și 8 martie, iar La Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, în aceleași zile (...) Penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocolește Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției. Conform estimărilor, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi în al doilea trimestru”, au declarat oficiali Dacia pentru lifenews.ro.
Liber la mărțișoare și flori în școli. Studii: COVID rămâne 24 ore pe carton și 3 zile pe plastic
Oficial, Dacia nu a comunicat pierderile cauzate de aceste opriri ale producției. Dar, estimativ, având în vedere producția de anul trecut, în cele cinci zile de blocaj din februarie, Dacia Mioveni ar fi putut asambla circa 6.500 de automobile, iar pe 5 și 8 martie, încă aproximativ 2.600 de unități.