FOTO Românul e inventiv. Ce „minune tehnologică” de măsluit kilometrajul mașinilor a descoperit RAR

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 22.08.2023 - 13:19
Ce „minune tehnologică” de măsluit kilometrajul mașinilor a descoperit RAR - Foto: YouTube/OBD-II Port Replicator Cable Installation
Ce „minune tehnologică” de măsluit kilometrajul mașinilor a descoperit RAR - Foto: YouTube/OBD-II Port Replicator Cable Installation
Ce „minune tehnologică” de măsluit kilometrajul mașinilor a descoperit RAR - Foto: Facebook/RAR
Ce „minune tehnologică” de măsluit kilometrajul mașinilor a descoperit RAR - Foto: Facebook/RAR

Românul e inventiv. Specialiștii RAR au descoperit o adevărată „minune tehnologică” de măsluit kilometrajul mașinilor. Dispozitivul electronic „îngheață” pur și simplu bordul și este aproape imposibil de găsit dacă utilizatorul nu îl uită conectat.

SHARE

Pe lângă deja „tradiționalele” dispozitive și soft-uri de dat înapoi kilometrajul autovehiculelor, care, în multe cazuri, lasă urme în memoria calculatoarelor mașinii „aranjate”, ce pot fi găsite de specialiștii mai dibaci, specialiștii RAR au descoperit o adevărată „minune tehnologică” care „îngheață” bordul și nu lasă nicio urmă, dacă utilizatorul nu îl uită conectat. 

Practic, cei care folosesc „minunea tehnologică” blochează kilometrajul la valoarea afișată în momentul conectării cablului și pot parcurge orice distanțe doresc fără ca acestea să fie înregistrate.

Cel mai probabil, dispozitivul nu e folosit doar de șoferii de camion, pentru a păcăli tahograful. Poate la automobilele personale nu-și bate nimeni capul, dar la mașinile din flote și utilitare ar putea fi o „afacere”.

Citește și: Electrificarea pune la masă 7 dintre marii producători auto. Dezvoltă o rețea-gigant de încărcare

Ce „minune tehnologică” de măsluit kilometrajul mașinilor a descoperit RAR

„Într-o acțiune recentă de inspecție, la solicitarea Autorității Vamale, am identificat o noua „minune tehnologică” a cărei promisiune este… <<înghețarea kilometrilor parcurși>>. Da, ați citit bine.

În fapt, acest produs <<minune>> s-a constatat a fi un dispozitiv electronic (un cablu) cu două mufe, pe care era aplicată doar o etichetă cu un cod, fără vreo trasabilitate, iar produsul nu era însoțit de nici un document tehnic sau fișă de informații.

Printr-o scurtă verificare online, s-a constatat că produsul este promovat ca un sistem care permite oprirea înregistrărilor odometrului în timpul deplasării autovehiculului”, a informar RAR.

Citește și: Chinezii bagă spaima în constructorii de mașini electrice: Baterie care încarcă 400 km în 10 minute

„Introducerea pe piață, punerea la dispoziție sau utilizarea unor astfel de dispozitive este interzisă! La fel cum a fost interzisă punerea în liberă circulație și pentru produsul în cauză!

Aceste componente nu fac parte dintr-un tip omologat ca unitate tehnică separată și nici nu aparțin unor echipamente de origine ale unor producători de vehicule. Mai mult, acestea au rolul de a modifica un vehicul omologat de tip UE, prin afectarea vitezometrului și a odometrului.

Intervenind asupra înregistrărilor odometrului, practic se ascunde gradul de uzură al autovehiculului, fapt care poate avea urmări grave asupra siguranței în trafic.
 
Întreținerea corespunzătoare a unui autovehicul se bazează în mare măsură pe numărul de kilometri parcurși, fiecare activitate de întreținere având un interval recomandat de efectuare, în funcție de distanța parcursă sau de o perioadă de timp. 
 
Astfel, manipularea înregistrărilor privind distanța parcursă conduce la o întreținere defectuoasă a autovehiculului.

Vârsta unui autovehicul se reflectă în primul rând în anul fabricației și în anul primei înmatriculări, iar gradul de uzură se poate observa cu puțină atenție și pe alte elemente, cum ar fi, de exemplu: volanul, scaunele, cotierele, pedalele, schimbătorul de viteze etc.

Mințind cu privire la numărul de kilometri parcurși de un autovehicul se ascund și lucrările de întreținere și reparațiile necesare, fapt care, în final, poate costa un preț mult mai mare și anume siguranța”, explică RAR. 
Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te