"Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de Ion Simu Alexandru, director general, şi Asocierea Webuild SPA - Partecipazioni Italia SPA - Salcef SPA - Timişoara - Arad Lot 3, reprezentată de Francesco Bernabe, au semnat vineri, 4 noiembrie 2022, în prezenţa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, contractul în valoare de 1,44 miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Timişoara Est - Ronaţ Triaj (lotul 3), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Arad (162 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă", se arată în comunicatul companiei feroviare.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.
Citește și: Soldații americani au salvat zeci de vieți în busculada din Coreea de Sud
Asocierea Webuild SPA - Partecipazioni Italia SPA - Salcef SPA - Timişoara - Arad Lot 3, desemnată câştigătoare în luna iulie de CFR SA, decizie menţinută ulterior şi de Curtea de Apel, va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secţiunea Timişoara Est - Ronaţ Triaj (lotul 3), în lungime de 13,86 kilometri, inclusiv lucrări de dublare a liniei de cale ferată.
Citește și: VIDEO Petrecere de Halloween tragică, la Seul: Peste 150 de morți. S-au călcat în picioare
De asemenea, în cadrul contractului vor fi modernizate poduri/podeţe şi vor fi efectuate lucrări civile în staţii şi halte de călători, pasaje inferioare/superioare şi pasarele pietonale, lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea de clădiri de mentenanţă, un centru regional de management al traficului şi implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R).
"Semnarea contractului de modernizare a secţiunii Timişoara Est - Ronaţ Triaj reprezintă punctul de pornire a dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeş - Timişoara - Arad, ramura sudică a Coridorului RIN-Dunăre, şi un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a ţării la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este să le oferim călătorilor condiţii moderne de transport, şi aici mă refer la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h, staţii feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilităţi sigure de tranzitare sau staţionare în zonele publice, inclusiv zone speciale de acces şi de deplasare pentru persoanele cu dizabilităţi. Nu în ultimul rând, trebuie menţionat faptul că, modernizarea căii ferate înseamnă şi o contribuţie economică majoră la nivel naţional şi local", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Potrivit datele transmise de companie, în cadrul lucrărilor de modernizare a secţiunii de cale ferată Timişoara Est - Ronaţ Triaj sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică: Pasaj Superior Gheorghe Adam (conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade şi Gara de Est), Staţia CF Timişoara Est (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane şi pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) şi integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă - 2,05 km, cu instalaţii de semnalizare şi telecomunicaţii) şi Pasaj superior Enric Baader - Timişoara (conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului).
De asemenea, mai sunt incluse şi obiectivele: Haltă de Călători Timişoara Centru (staţie NOUÄ intermediară, cu peroane iluminate - panouri fotovoltaice -, asigură conexiunea feroviară cu Complexul Comercial şi zona istorică), Staţia CF Timişoara Nord (34 linii modernizate, punct nou de acces la gară, pasarelă de acces la peroane cu scări rulante, lifturi, spaţiu de aşteptare-îmbarcare, parcare nouă, pasarelă pietonală pentru traversarea căii ferate, clădire de mentenanţă şi Centru de Control Operaţional pentru zona întregului tronson) şi o clădire nouă de călători Timişoara Nord, inclusiv pasarelă centrală (lifturi, scării rulante, acces persoane cu dizabilităţi, acces la peroane prin pasarela centrală, panouri fotovoltaice, conexiunea străzii Nera cu strada Gării de Nord).
Nu în ultimul rând, CFR SA anunţă că în cadrul contractului se vor realiza două pasaje, respectiv Pasaj superior pentru legătură Comoarei - Radu de la Afumaţi (asigură conexiunea străzilor Comoarei şi Radu de la Afumaţi) şi Pasaj superior DN 6 zona Ronaţ Triaj, km 564+720 (asigură traversarea magistralei de cale ferată), dar se vor instala şi panouri fonoabsorbante în lungime totală de 8,26 km şi panouri fotovoltaice pe copertine, pasarele şi acoperişuri de clădiri cu specific feroviar.
Linia de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030, scrie Agerpres.