Amazon şi alţi comercianţi elimină transportul gratuit, pe măsură ce cresc costurile

DE Florin Budescu | Actualizat: 24.03.2023 - 19:59
Amazon şi alţi comercianţi elimină transportul gratuit, pe măsură ce cresc costurile - Foto: Wikimedia/Donald Trung Quoc Don/CC BY-SA 4.0
Amazon şi alţi comercianţi elimină transportul gratuit, pe măsură ce cresc costurile - Foto: Wikimedia/Donald Trung Quoc Don/CC BY-SA 4.0

Transport gratuit? Nu mai există aşa ceva. Amazon și alți comercianți cu amănuntul online, ce folosesc așa-numita livrare gratuită, pentru a cultiva loialitatea clienților, se străduie să împiedice migrarea profiturilor, pe măsură ce costurile asociate cresc.

SHARE

Aceștia adaugă taxe pentru servicii mai rapide, cresc cerințelele minime de achiziție și fac şi alte modificări, care transferă mai multe costuri către consumatorii ce se confruntă cu probleme financiare proprii.

Amazon şi alţi comercianţi elimină transportul gratuit

„Zilele livrării gratuite sunt numărate”, spune Ken Morris, managing partner la Cambridge Retail Advisors, despre instrumentul de marketing cu amănuntul, care se schimbă rapid, conform Reuters.

Comercianții cu amănuntul încep să semene mai mult cu unele companii aeriene, care taxează pentru locuri mai bune, transportul bagajelor și de asemenea restricționează utilizarea punctelor de zbor frecvent, a spus Morris.

Citeşte şi: Gigantul Amazon va reduce încă 9.000 de locuri de muncă, după concedierile anterioare

Este un secret Polichinelle că majoritatea comercianților cu amănuntul ridică prețurile produselor, pentru a subvenționa transportul gratuit.

Totuși, inflația la preţurile produselor și creșterea costurilor de transport fac ca serviciul să devină nesustenabil, deoarece perspectiva recesiunii amenință să distrugă cheltuielile online care deja scădeau.

Amazon a introdus transportul gratuit, ca diferențiere, și a folosit abonamente scumpe și profituri mari de la alte afaceri, pentru a-și asigura costurile de livrare a pachetelor, forțând alți comercianți cu amănuntul să folosească acest model de business, chiar dacă le lipseau avantajele gigantului e-commerce.

Citeşte şi: Magnatul Amazon, Jeff Bezos, își va dona miliardele în slujba omenirii

Cu marjele de vânzare cu amănuntul în scădere și ratele de expediere pentru United Parcel Service (UPS), FedEx și Serviciul Poștal din SUA atingând niveluri-record, industria în care aproape trei sferturi din companiile de comerț electronic oferă un fel de transportul gratuit este regândită, din punctul de vedere al costului financiar al dezobișnuirii cumpărătorilor cu transportul gratuit.

Prioritatea principală a comercianților cu amănuntul este scăderea costurilor de transport, viteza fiind aproape de o secundă, a declarat Lee Spratt, CEO al DHL eCommerce Solutions America, care oferă servicii de logistică.

Comercianții cu amănuntul, de la Amazon, până la vânzătorii de mâncare pentru câini ca Einstein Pets și lanțurile omniprezente de îmbrăcăminte, precum Zara, Abercrombie & Fitch și Foot Locker, trag linia şi încearcă să nu mai piardă bani, pe un serviciu pe care consumatorii se aşteptau să nu-l mai aibă.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te