„În ultimele luni, am exportat în medie 1,5 milioane de tone de cereale pe uscat, pe calea ferată și rutier”, a declarat Olha Trofimtseva, șefa Comisiei exportatorilor din cadrul Ministerului ucrainean al Afacerilor Externe.
Infrastructura feroviară și rutieră, precum și logistica din Europa, nu sunt pregătite să preia exporturile de cereale ale Ucrainei care înainte de invazia rusă se făceau cu vapoarele. Iar în acest context, Olha Trofimtseva a apreciat eforturile Poloniei, Germaniei și ale celorlate țări de a construi hub-uri pentru cerealele ucrainene la granițe și de accelera tranzitul trenurile cu cereale din Ucraina către porturile europene în care pot fi încărcate pentru a fi exportate în întreaga lume.
Conform datelor oficiale ale autorităților de la Kiev, lapte milioane de tone de grâu, 14 milioane de tone de porumb, trei milioane de tone de ulei de floarea soarelui și trei milioane de tone de făină de floarea soarelui din Ucraina nu au putut ajunge pe piețele din întreaga lume, până acum, din cauza blocării porturilor de către ruși, relatează ukrinform.net.
România trebuie să-și modernizeze infrastructura feroviară. Viteza comercială a trenurilor de marfă nu depășește 17 km/h
Germania a anunțat că susţine Polonia şi România în modernizarea căilor ferate pentru a permite exportul a milioane de tone de cereale blocate în Ucraina în contextul blocadei maritime impuse de Rusia. Anunțul a fost făcut de ministrul german de Externe Annalena Baerbock.
”Şinele de cale ferată trebuie modernizate, avem nevoie de vagoane de marfă potrivite - Guvernul german lucrează la asta”, a afirmat Annalena Baerbock la sosirea pentru întâlnirea cu omologii săi din Uniunea Europeană, la Luxemburg.
Citește și: Rubla rusească a urcat la cel înalt nivel față de dolar și față de euro din ultimii ani
Ea a adăugat că este cert că nu vor putea fi scoase toate cerealele din porturile ucrainene, însă chiar şi eliberarea unei părţi, pe diferite rute, va ajuta, deoarece situaţia actuală reprezintă o ”provocare globală”.
Pe căile ferate din România, trenurile de marfă circulă, în realitate, cu 17 kilometri pe oră, în medie. O spune Eduard Iancu, director Deutsche Bahn Cargo România: „Noi avem locomotive care pot să meargă lejer cu 120 de km/h oră, vă spun că nu avem unde să mergem cu aceste viteze. Noi operăm trenuri în toată Europa. Aş vrea să vă spun că media europeană la acest moment, ca şi viteză de circulaţie, înseamnă 50 km pe oră. În România, viteza medie de circulaţie este de 17 km/h, până la acest moment, cea mai joasă viteza de circulaţie.”