Haos, pe calea ferată! A bătut vântul, trenurile au și sute de minute întârziere. Din cauza copacilor doborâți peste firele electrice, pe raza regionalelor Iaşi, Braşov şi Bucureşti, în mai multe zone, locomotivele nu au curent.
O cale ferată vitală pentru România, care leagă Bucureștiul de Oradea și mai departe de Europa Occidentală, va fi modernizată cu 1.000.000.000 € ca să „zboare” trenul ca în 1873. Traseul cu multe serpentine feroviare rămâne același ca pe vremea Austro-Ungariei.
Guvernul vrea să ia 23 de locomotive electrice noi pentru CFR, capabile să circule cu 160 km/h, de circa 6.600.000 €/bucata. Germania și Suedia, de exemplu, cumpără însă zeci de locomotive românești, făcute la Craiova, cu circa 2,5-3 milioane € bucata. Au specificații similare.
VIDEO Momente de groază pentru 200 de călători dintr-un tren deraiat de un bolovan. Un tren local de pasageri care transporta aproximativ 100 de persoane a deraiat.
Piesele chinezești par a fi cheia succesului un preț competitiv în transporturi. Așa au ajuns chinezii să facă trenuri de 4.700.000 € bucata la Arad, ce ar putea intra în serviciul CFR pe ruta Brașov - București - Constanța.