Efectul electrificării: Volkswagen închide uzina istorică de la Bruxelles. Făcea Beetle în anii 1950

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 30.10.2024 - 15:46
Efectul electrificării: Volkswagen închide uzina istorică de la Bruxelles. Făcea Beetle în anii 1950 - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Efectul electrificării: Volkswagen închide uzina istorică de la Bruxelles. Făcea Beetle în anii 1950 - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Efectul electrificării: Volkswagen închide uzina istorică de la Bruxelles. Făcea Beetle în anii 1950 - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Efectul electrificării: Volkswagen închide uzina istorică de la Bruxelles. Făcea Beetle în anii 1950 - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Volkswagen, cel mai mare producător auto european, e în derivă. Închide uzina istorică de la Bruxelles, care făcea Beetle în anii 1950 și acum produce Audi Q8 e-tron. Costurile ridicate, mai ales cu electrificarea, și vânzările slabe i-au redus profitul cu 63,7% în T3 2024.

SHARE

Constructorul auto german Volkswagen a raportat miercuri o scădere de 63,7% în ritm anual a profitului net în trimestrul al treilea, afectat de costurile ridicate şi scăderea vânzărilor din China, informează AFP.

Cel mai mare producător european de automobile a înregistrat în perioada iulie-septembrie 2024 un profit net de 1,58 milliarde de euro, o contraperformanţă pentru un grup care vrea să demareze cel mai important program de restructurare din istoria sa, program care ameninţă zeci de mii de locuri de muncă. Profitul operaţional a scăzut şi el cu 42% până la 2,86 miliarde de euro, la o cifră de afaceri de 78,5 miliarde de euro.

Aceste rezultate "reflectă un context de piaţă dificil şi subliniază nevoia urgentă de reduceri semnificative ale costurilor şi îmbunătăţirea eficienţei", a declarat directorul financiar al grupului Volkswagen, Arno Antlitz.

Prăbuşirea profitului net în trimestrul al treilea se explică în primul rând printr-o diminuare cu 7% a volumelor de vânzări.

Creşterea cu 6,4% a vânzărilor pe piaţa din America de Nord nu a putut compensa o diminuare cu 15% a volumelor de vânzări în China, principala piaţă pentru Volkswagen, care realizează aici o treime din vânzările sale.

De asemenea, vânzările de modele electrice au scăzut şi ele cu 10% în trimestrul al treilea.

În plus, marja operaţională a grupului Volkswagen a scăzut până la 5,4% în primele nouă luni ale acestui an, de la 6,9% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Motivul, vânzările de automobile sport Porsche şi Audi, cele mai rentabile, s-au prăbuşit, în timp ce rentabilitatea mărcii VW, cu preţurile sale mai mici, a fost una de doar 2% în primele nouă luni.

Aceste rezultate conferă noi argumente pentru punctul de vedere al echipei manageriale de la Volkswagen privind măsuri drastice de restructurare în Germania.

Pe lângă posibila închidere a trei uzine din Germania, şefii de la Volkswagen vor să elimine câteva zeci de mii de locuri de muncă şi să reducă salariile pentru cei 120.000 de angajaţi ai VW din Germania, ceea ce ar da o nouă lovitură pentru cea mai mare economie a Europei, noteză Agerpres, citând AFP.

Efectul electrificării: Volkswagen închide uzina istorică de la Bruxelles. Făcea Beetle în anii 1950

Grupul Volkswagen va închide pentru prima dată în ultimii zeci de ani o fabrică în Europa, în februarie 2025.

Este vorba despre uzina istorică VW din Bruxelles, Belgia, construită în 1948-1949, care, în aprilie 1949, a început asamblarea modelelor defunctei mărci americane Studebaker, și apoi, până în 1974, de exemplu, a produs un milion de VW Beetle, celebra „Broască”. Iar din 1980 până în 2007 de pe poarta fabricii au ieșit aproape patru milioane de VW Golf. 

Citește și: Cifre-ȘOC, pentru industria auto din Europa. 60% dintre nemți iau în calcul o mașină chinezească

La ora actuală, fabrica VW din Bruxelles produce mașini electrice Audi Q8 e-tron și are angajați aproximativ 3.000 de oameni.

Audi a anunțat marți, 29 octombrie 2024, decizia consiliului de întreprindere și sindicatelor. Prin urmare, nu sunt planificate concedieri până la închidere, informează automobilwoche.de.

26 investitori s-au arătat interesați de uzina VW de la Bruxelles. Niciuna nu a convins

Audi a căutat încă din vară un investitor pentru fabrica din Bruxelles. Iar în septembrie, compania a anunțat eșecul negocierilor.

Potrivit Audi, 26 de potențiali investitori și-au exprimat interesul, dar nimeni nu a prezentat un concept viabil și durabil. Așa că Grupul VW a decis s-o închidă.

Citește și: Mașinile electrice întorc lumea auto pe dos. Chinezii de la Nio vor să cumpere uzina Audi din Belgia

Uzina de la Bruxelles a fost considerată de mult timp în pericol. Între 2016 și 2018, a fost retehnologizată pentru a produce modele electrice Audi e-tron. Dar, din 2018 până în 2022, de pildă, nu a reușit să facă decât vreo 160.000 de mașini, fiind departe de a fi folosită la capacitatea sa. 

Momentan acolo se construiește doar modelul Q8 e-tron, iar succesorul său urmează să fie produs în Mexic. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te