Guvernul francez a primit undă verde de la Comisia Europeană pentru salvarea Air France-KLM

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 05.04.2021 - 09:36
Guvernul francez a ajuns la un acord cu Comisia Europeană pentru un pachet de refinanţare destinat companiei aeriene Air France-KLM, susţinut de stat. / Foto: atlas-network.com
Guvernul francez a ajuns la un acord cu Comisia Europeană pentru un pachet de refinanţare destinat companiei aeriene Air France-KLM, susţinut de stat. / Foto: atlas-network.com

Guvernul francez a ajuns la un acord cu Comisia Europeană pentru un pachet de refinanţare destinat companiei aeriene Air France-KLM, susţinut de stat, a anunţat ministrul de Finanţe Bruno Le Maire, transmite Reuters.

SHARE

Le Maire a refuzat să spună care este suma implicată. El a confirmat că boardul Air France-KLM se va reuni luni pentru a discuta şi aproba pachetul financiar, în condiţiile în care carantinele succesive legate de pandemia de Covid-19 şi-au pus amprenta asupra finanţelor companiei.

Air France-KLM a primit anul trecut 10,4 miliarde de euro sub formă de împrumuturi acordate de guvern

Air France-KLM, care a primit anul trecut 10,4 miliarde de euro (12,2 miliarde de dolari) sub formă de împrumuturi acordate de guvern, a discutat despre un plan de recapitalizare în mai multe etape, pentru a reduce povara datoriilor, au spus surse apropiate situaţiei, informează news.ro.

Acest lucru va implica probabil conversia unui împrumut guvernamental francez de 3 miliarde de euro în instrumente financiare hibride.

Citește și:

Grecia oferă 330 de milioane de euro pentru a sprijini redeschiderea restaurantelor şi barurilor

Dar planul a fost întârziat de neînţelegerile asupra cererilor UE ca Air France să renunţe la sloturile de decolare şi aterizare pe aeroportul Paris-Orly.

Le Maire a declarat că compania aeriană a renunţat la anumite sloturi în negocieri, dar nu la cele 24 cerute iniţial de Bruxelles, care ar fi pus Air France la egalitate cu cele cedate de compania germană Lufthansa la Frankfurt şi Munchen, ca parte a majorării sale de capital susţinute de stat.

"A fost o negociere lungă şi dificilă, dar cred că am ajuns la un acord bun cu (şefa competiţiei din UE) Margrethe Vestager", a spus Le Maire.

Franţa şi Ţările de Jos deţin fiecare aproape 14% din Air France-KLM, iar statul olandez a purtat discuţii separate cu UE cu privire la convertirea împrumutului său de 1 miliard de euro către KLM în datorie hibridă, în schimbul cedării de sloturi pe aeroportul Amsterdam-Schiphol.

Citește și:

Principiu socialist: FMI sugerează statelor bogate să reducă inegalităţile folosind impozitarea

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te