În octombrie 2024, înmatriculările de autovehicule noi în UE și-au inversat declinul, înregistrând o creștere modestă de 1,1%.
În ceea ce privește evoluția marilor piețe auto europene, Spania a condus cu o creștere robustă de 7,2%, în timp ce Germania și-a revenit cu o creștere de 6%, după trei luni de declin. Scăderi au fost înregistrate atât în Franța (-11,1%), cât și în Italia (-9,1%).
Citește și: Unul dintre cei mai mari producători auto dă afară 4.000 de oameni. Fabrica din România nu e vizată
Vânzările de mașini merg cu frâna trasă în UE: +0,7% la 10 luni. Mașinile electrice, -4,9%
În primele 10 luni din 2024, înmatriculările de mașini noi la nivelul statelor UE au rămas stabile (+0,7%), ajungând la 8,9 milioane de unități.
Piețele din Spania (+4,9%) și Italia (+0,9%) au avut o evoluție pozitivă, în timp ce în Franța și Germania s-au înregistrat scăderi (-2,7% și, respectiv, -0,4%).
Cota de piață a mașinilor electrice în octombrie 2024 a rămas stabilă la 14,4%. Dar, volumele de la începutul anului au scăzut cu 4,9%, în timp ce cota de piață a scăzut și ea la 13,2%, de la 14% anul trecut.
Citește și: Chinezii de la Xiaomi au dat lovitura cu mașina electrică SU7. Venituri, în creștere cu peste 30%
Înmatriculările de autoturisme plug-in hybrid din octombrie 2024 au scăzut, de asemenea, cu 7,2%. Cota de piață pentru acest tip de vehicule a ajuns la 7,7% în această lună, o scădere de 0,7 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Evoluția pieței de mașini electrice/electrificate
Înmatriculările mașini electrice au crescut cu 2,4%, la 124 907 unități, în octombrie 2024.
Cu toate acestea, volumul pieței în primele 10 luni din 2024 a fost cu 4,9% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, cota de piață totală fiind de 14,4%. Acest declin a fost determinat în principal de o scădere semnificativă a înmatriculărilor de mașini electrice în Germania (-26,6%).
Înmatriculările de automobile plug-in hybrid s-au diminuat cu 7,2% luna trecută, ca urmare a scăderilor semnificative înregistrate în Franța (-26,9%) și Italia (-24,9%). În octombrie, hibrizii plug-in reprezentau 7,7% din piața auto, în scădere de la 8,4% anul trecut.
Citește și: Șeful BMW: Interzicerea motoarelor termice, o „greșeală uriașă”. Industria auto UE se va înjumătăți
Volumele de la începutul anului au fost, de asemenea, în scădere, fiind cu 7,9% mai mici față de aceeași perioadă a anului trecut.
Înmatriculările de mașini hybrid au crescut cu 17,5% în octombrie, cota de piață ajungând la 33,3%, față de 28,6% în octombrie anul trecut, depășind pentru a doua lună consecutiv înmatriculările de mașini pe benzină.
Evoluția pieței de mașini pe benzină și diesel
În octombrie 2024, vânzările de mașini pe benzină au scăzut cu 6,8% la nivelul UE. Franța a înregistrat cea mai abruptă scădere, cu o prăbușire a înmatriculărilor cu 32,7%, urmată de Italia, cu un declin de 10,1%. Spania a înregistrat o scădere mai modestă, de 1,6%, în timp ce Germania a fost singura piață majoră care a înregistrat o creștere, înmatriculările de mașini pe benzină crescând cu 3,7%.
Mașinile pe benzină reprezintă acum 30,8% din piață, în scădere de la 33,4% în aceeași lună a anului trecut.
Piața automobilelor diesel a scăzut cu 7,6%, ajungând la o cotă de piață de 10,9% în octombrie 2024.
Citește și: „Cutremur”, în industria auto. Toyota, cel mai mare producător, prima scădere de profit în 2 ani
Evoluția pieței auto din România în primele 10 luni din 2024. Mașinile electrice, -33,6%
Înmatricularile de autoturisme noi în Romania au crescut în octombrie 2024 cu 1,4% față de octombrie 2023, atingând un volum de 11.552 unități.
Pe primele 10 luni din 2024, înmatricularile de mașini noi au ajuns la 127.061 unități, ceea ce se traduce printr-o creștere de +5,4% față de aceeași perioada din 2023, respectiv 122.104 unități.
Dintre acestea, 7.943 autoturisme noi inmatriculate au propulsie 100% electrică (-33,6%) și 48.322 unități au propulsie hibrida (+34,7%).