Uniunea Europeană reduce plafonul emisiilor medii la 93,6 grame de CO2/km pentru mașinile noi în 2025, producătorii care-l depășesc urmând să plătească amenzi uriașe. Analiștii afirmă că noul plafon de emisii din UE favorizează constructorii auto din China și Tesla.
Criza din industria auto, generată mai ales de costurile electrificării, se adâncește pe zi ce trece. Iar producătorii auto cer UE s-o lase mai moale cu tranziția verde. Șeful Renault și ACEA atenționează că „factura” de 16 miliarde de euro ar fi „fatală”.
Costurile mari „înmoaie” Euro 7. Parlamentul European a avizat acordul Consiliul European privind amânarea introducerii noului standard de emisii poluante pentru mașinile cu motoare termice și „îmblânzirea” normelor. Euro 7 nu mai intră în vigoare în 2025, ci în 2030.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) afirmă că estimările Comisiei Europene privind costurile trecerii autovehiculelor la norma de poluare Euro 7 sunt total greșite.
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile a reacționat imediat la propunerile Comisiei Europene privind noile normele de poluare Euro 7, afirmând că sunt nerealiste și cu beneficii limitate pentru mediu, iar prețurile autovehiculelor vor crește considerabil.