Constructorii auto din Europa atenționează politicienii UE: Electrificarea forțată, nerealistă

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 14.02.2022 - 14:21
Constructorii auto din Europa atenționează politicienii UE: Electrificarea forțată, irealistă. / Foto: new.abb.com
Constructorii auto din Europa atenționează politicienii UE: Electrificarea forțată, irealistă. / Foto: new.abb.com
Evoluția infrastrcturii de stații de încărcare, versus vânzările de mașini cu încărcare la priză (2017 - 2021) / Foto: acea.auto
Evoluția infrastrcturii de stații de încărcare, versus vânzările de mașini cu încărcare la priză (2017 - 2021) / Foto: acea.auto

Asociația constructorilor europeni de automobile (ACEA) trage, în premieră, semnalul de alarmă, atenționându-i pe politicienii UE că noile obiective de reducere a emisiilor de CO2 fiind nerealiste.

SHARE

Concret, ACEA, cea mai puternică asociație din industria auto europeană, din care fac parte BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars și Volvo Group, pune în primul rând sub semnul întrebării implementarea noii norme de poluare Euro 7 pentru automobilele noi în 2025/2026.

Deja e prea târziu pentru Euro 7

ACEA punctează că oficialii de la Bruxelles au decis ca standardul Euro 7 să intre în vigoare din 2025/2026, dar nu au publicat încă și normele clare, deși Asociația a solicitat acest lucru încă din iunie 2021. UE a reportat adoptarea regulilor Euro 7 pentru aprilie 2022.

Citește și: Norma de poluare Euro 7, și de trei ori mai drastică. Singura soluție, electrificarea

Prin urmare, în lipsa regulilor clare, producătorii auto nu s-au putut apuca de dezvoltarea noilor motoare termice care să poată respecta Euro 7. Iar perioada de doi ani și jumătate rămasă până în 2025 este prea scurtă pentru ca toți motoriștii să se alinieze.

Pe scurt, ACEA spune că deja e prea târziu pentru adoptarea Euro 7 în 2025.

Electrificarea forțată, irealistă. Europa are nevoie de 7 milioane de stații de încărcare

Directorul general ACEA, Eric-Mark Huitema, trage un semnal de alarmă și în ceea ce privește electrificarea forțată a automobilelor și interzicerea mașinilor noi cu motoare pe benzină și motorină din 2035.

Problema nu este electrificarea mașinilor, ci infrastructura de încărcare. În momentul de față, în Europa există circa 200.000 de stații de încărcare pentru mașinile electrice. Oficialii de la Bruxelles iau în calcul, pe hârtie, creșterea numărului acestora până la 3,9 milioane în 2030. Dar ACEA estimează că ar fi nevoie de 7 milioane de stații de încărcare, pentru satisfacerea nevoilor de mobilitate ale populației.

Citește și: O mașină sport e de 2 ori mai ieftină în SUA decât în România și de 4 ori mai scumpă în Norvegia

În ultimii cinci ani, vânzările de mașini cu încărcare la priză (electrice – BEV – și plug-in hybrid – PHEV) au crescut aproximativ de 10 ori, iar în același interval (2017 – 2021) numărul de stații de încărcare a crescut de doar 2,5 ori.

”Responsabilii politici (UE, n.r.) trebuie să facă totul pentru a se asigura că nimeni, nicio țară și niciun cetățean, nu este lăsat în urmă (...) Altfel riscă apariția de tensiuni sociale”, a explicat Eric-Mark Huitema.

De asemenea, în contextul în care, în 2021, una din cinci mașini noi înmatriculate în UE a fost electrificată, președintele ACEA și CEO-ul BMW Group, Oliver Zipse, a declarat că „performanțele puternice ale mașinilor încărcabile sunt o veste foarte bună. Dar, nu trebuie să uităm că această piață este încă fragilă și depinde mult de măsurile de suport, precum incentivele acordate de state și, mai ales, de dezvoltarea infrastructurii de încărcare”.

„Vânzările de mașini electrice au crescut de 10 ori între 2017 și 2021, în timp ce numărul de stații publice de încărcare a crescut de mai puțin de 2,5 ori (...) Dacă această situație nu e rezolvată rapid, prin adoptarea de ținte ambițioase de către toate statele UE, ne vom trezi foarte curând într-un blocaj”, a subliniat Oliver Zipse.

Evoluția infrastrcturii de stații de încărcare, versus vânzările de mașini cu încărcare la priză (2017 - 2021) 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te