Factorial Energy, o companie care lucrează la baterii complet solide pentru vehicule electrice (EV), a mărit celulele bateriei inițiale Solstice la o capacitate de 40Ah, ceea ce înseamnă un pas vital către comercializarea acestei tehnologii.
Prima baterie care oferă o autonomie de 1.000 km mașinilor electrice. Un plin din Arad la Constanța!
Solstice, introdusă în septembrie în parteneriat cu Mercedes-Benz, reprezintă o schimbare în tehnologia bateriilor.
Prin utilizarea unui electrolit solid în locul electrolitului lichid găsit în bateriile litiu-ion, Solstice depășește limitele tehnologiei actuale.
Citește șI: VIDEO Incredibil! O mașină electrică Tesla Cybertruck, blocată în 10 cm de zăpadă, deși e 4x4
Aceasta oferă o densitate energetică de până la 450 Wh/kg. Aceasta reprezintă o creștere în comparație cu bateriile litiu-ion, creând posibilitatea unor vehicule electrice cu autonomii care depășesc 600 de mile (aproape 1.000 de kilometri) cu o singură încărcare.
Citește și: Mașina electrică, bani aruncați. Tesla Model S, la vânzare după 8 ani și 160.000 km cu 80% reducere
Performanța revoluționară a bateriilor în stare solidă este relevantă numai dacă poate fi scalată la o dimensiune viabilă pentru utilizarea comercială”, a declarat Siyu Huang, CEO al Factorial Energy.
„La o capacitate de 40Ah, celulele noastre Solstice, toate în stare solidă, demonstrează maturitatea tehnică, validarea procesului și scalabilitatea necesare pentru aplicațiile comerciale.”
100% acoperire uscată a catodului
Bateriile complet solide ale Factorial utilizează un proces de acoperire catodică 100% uscată, o abordare care elimină necesitatea solvenților utilizați în mod obișnuit în fabricarea bateriilor.
Acești solvenți, adesea cancerigeni, prezintă riscuri pentru sănătatea umană și pentru mediu, necesitând proceduri de reciclare. Prin eliminarea acestor solvenți, procesul de acoperire uscată al Factorial sporește siguranța și reduce impactul asupra mediului al producției de baterii.
Citește și: STUDIU Mașinile electrice se depreciază mult mai repede decât termicele: -50%, după 5 ani
În plus, proiectarea bateriei complet solide elimină necesitatea procesului de formare, o etapă în fabricarea bateriei litiu-ion în care bateria este încărcată și descărcată de mai multe ori pentru a-i stabiliza performanța.
„Utilizarea de către Factorial a acoperirii uscate și a inovațiilor în domeniul chimiei în stare solidă scade costurile de operare, reduce consumul de energie și minimizează impactul producției de baterii asupra mediului”, a afirmat compania.În plus, testele pe ciclul de viață au demonstrat durabilitatea și fiabilitatea bateriilor Solstice.
„Rezultatele testelor privind ciclul de viață demonstrează că prototipurile mai mici au atins deja peste 2.000 de cicluri”, a subliniat firma producătoare de baterii.
Primește Mercedes o asemenea autonomie?
Tehnologia Solstice de la Factorial este, de asemenea, proiectată pentru a se integra cu platforma sa FEST (Factorial Electrolyte System Technology), un sistem conceput pentru a optimiza performanța și siguranța bateriilor.
Cu potențialul său de a debloca autonomia, de a spori siguranța și de a promova sustenabilitatea mediului, tehnologia Solstice de la Factorial este poziționată pentru a schimba industria vehiculelor electrice.
„Împreună cu durata lungă de viață a ciclului și densitatea mare de energie, celula de baterie complet solid-stat Solstice de la Factorial este pregătită să ofere progresele în materie de siguranță, autonomie și costuri pe care producătorii de automobile le caută”, a concluzionat Alex Yu, CTO și cofondator al companiei.
Recent, QuantumScape, cu sediul în SUA, a mărit producția de celule de probă ale bateriei sale solid-state, QSE-5, care are o densitate energetică de 844 Wh/L și poate ajunge la o încărcare de la 10% la 80% în 12 minute. Detalii AICI