Bateria de înaltă tensiune este cea mai scumpă „piesă” a unei mașini 100% electrice. Sigur, odată cu evoluția și înmulțirea mașinilor pe baterii, fie ele 100% electrice, hybrid sau plug-in hybrid, costul acumulatorilor de înaltă tensiune a scăzut și continuă să scadă. Dar, și așa, acumulatorii de înaltă tensiune sunt încă foarte scumpi.
În cazul multor mașini electrice uzate, dar și noi, ajung până la 50% din prețul de vânzare, iar în unele cazuri și depășesc acest prag.
Citește și: Bateriile mașinilor electrificate Dacia-Renault ajung la 25.000 €. E jumătate din prețul mașinii
Un șofer român a dat cu o Tesla Model 3 peste un bolovan și a spart bateria. Cât l-a costat
Un șofer român, care a avut ghinion și a dat peste un bolovan pe un drum de munte cu o versiune mai veche de Tesla Model 3, cu baterie de 62 kWh, avariind serios acumulatorul de înaltă tensiune, a povestit pe grupul de Facebook „Mașini electrice” cât l-a costat reparația la service-ul de marcă.
Citește și: Electrificare mașinilor include reciclarea. Prima uzină de reciclare directă a bateriilor,în Bavaria
„Am tot am citit diverse aberații de la posesorii de ICE legate de costurile implicate în eventualitatea schimbării bateriei HV, și care susțineau ca prețul poate depăși jumătate din valoarea mașinii electrice.
Menționez ca actuala baterie, care are avariat doar sistemul de răcire, va ajunge cel mai probabil într-un sistem fotovoltaic (fiind de 62kwh). Aș fi cumpărat-o eu, dacă aș fi putut, și s-o integrez în sistemul meu PV, dar face asiguratorul ce vrea cu ea.