Volkswagen a atins un nou prag de eficiență pe circuitul din Nardò, sudul Italiei. Un ID.7 Pro S standard, de 286 cai putere, a parcurs o distanță de 941 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei cu o capacitate de 86 kWh net.
Mașina de test a depășit semnificativ autonomia maximă certificată WLTP a modelului (combinată), de până la 709 kilometri, cu 232 de kilometri sau 32,7 %.
Citește și: VIDEO Test de autonomie iarna, la 6-10°C, cu 12 mașini electrice în vogă. 3 nu au ajuns la 300 km
În timpul turului de 941 de kilometri, ID.7 Pro S a avut un consum mediu de doar 9,2 kWh/100 km - o cifră extrem de scăzută.
Convertit la un echivalent diesel, consumul mediu obținut în Nardò corespunde la aproximativ doar 1 litru la 100 km. Scopul testului de la Nardò a fost de a determina eficiența maximă a ID.7 Pro S introdus în 2024.
Record de autonomie, cu un plin de baterie: 941 km. Dar, există și un „dar”: viteza medie, 29 km/h
VW-ul ID.7 Pro S a parcurs distanța record de 941 km cu un plin de baterie în 33 de ore și 15 minute, viteza medie fiind de 29 km/h, viteză care, potrivit Volkswagen, corespunde celei de la orele de vârf din marile orașe.
Citește și: Românii nu au bani de mașini electrice. Doar 9.743, în 2024. Benzina la putere, dieselul în creștere
Conform celui mai recent „Index de trafic” realizat de specialistul în navigație TomTom, această cifră variază de la 22 km/h (Hamburg) la 31 km/h (Amsterdam).
Testul de autonomie cu noul ID.7 Pro S a fost realizat în decembrie 2024, de către piloții profesioniști Volkswagen Driving Experience, pe circuitul Low Speed Ring din Nardò, la temperaturi ambientale cuprinse între 5 și 15 grade Celsius.
Circuitul de 12,5 kilometri permite simularea eficientă a unei game largi de scenarii de trafic și teste de anduranță.
ID.7 Pro S cu o baterie de 86 kWh (net) este conceput ca un model de serie pentru cea mai mare eficiență posibilă și are una dintre cele mai mari autonomii din clasa sa de vehicule electrice. Iar mașina de test nu a suferit nicio formă de modificare tehnică pentru test, ci a provenit din producția curentă a uzinei de electromobilitate Emden.
Citește și: Renault 5 E-Tech este „Mașina Anului” 2025 în Europa. Dacia Duster, pe locul 5
Bazele pentru eficiența extraordinară a ID.7 Pro S sunt aerodinamica și sistemul de propulsie de ultimă generație.
Coeficientul de rezistență este de numai 0,23 (în funcție de echipare). Sistemul de propulsie inovator, de înaltă eficiență, cunoscut sub numele de „APP550”, este pe cât de economic, pe atât de puternic.
Motorul electric integrat în puntea spate dezvoltă un cuplu maxim de 545 Nm, permite ID.7 să consume între 16,2 și 13,6 kWh/100 km în ciclul oficial WLTP și să accelereze până la 100 km/h într-un timp cu pretenții sportive, de 6,6 secunde.
ID.7 Pro S se încarcă rapid la stații DC, cu până la 200 kW. Cu această capacitate de încărcare, mașina încarcă 244 km în doar 10 minute. Iar bateria se încărcă de la 10 la 80% în aproximativ 26 de minute.