Odată cu evoluția și înmulțirea mașinilor pe baterii, fie ele 100% electrice, hybrid sau plug-in hybrid, costul acumulatorilor de înaltă tensiune a scăzut și continuă să scadă.
Conform unui studiu realizat de Departamentul de Energie al SUA, între anii 2008 și 2023, prețul acestor baterii a scăzut cu 90%. Dacă în 2008 prețul per kWh la o baterie litiu-ion era de 1.414 $, în 2003 a ajuns la 139 $/kWh.
Dar, și așa, acumulatorii de înaltă tensiune sunt încă foarte scumpi. În cazul mașinilor electrice, ajung până la 50% din prețul de vânzare, iar în unele cazuri și depășesc acest prag.
Citește și: Dacia Sandero a ajuns cea mai vândută mașină în UE, în România e pe 3. Prima electrică a căzut pe 8
Cât costă bateriile mașinilor electrificate Dacia-Renault? Până la 50% din preț, 3.500 € - 25.000 €
De la Dacia Spring la Renault Scénic E-Tech, fără a uita Austral Hybrid și Mégane plug-in hybrid, jurnarnaliștii de la L'argus au aflat și dezvăluit prețurile bateriilor montate pe autovehiculele electrificate ale grupului Renault disponibile la vânzare în Franța în 2024.
În prezent, Renault utilizează baterii litiu-ion NMC (nichel-mangan-cobalt) de la furnizorul sud-coreean LG pentru vehiculele electrice, în timp ce pentru modelele hybrid folosește baterii chinezești sau japoneze.
Excluzând microhibridele (mild-hybrid), cea mai ieftină dintre „bateriile” utilizate de constructorul auto este, logic, cea mai mică. Este vorba de bateria utilizată la modelele hybrid Clio, Captur, Arkana și Symbioz, care este instalată și la Dacia Jogger și Dacia Duster.
Citește și: Lada a găsit matrițele și reia producția Dacia Logan concepută acum 20 de ani. Preț: 16.700 €
Cu o capacitate de 1,2 kWh și o tensiune de 230 V, aceasta are un preț de 3.500 €. Aceste vehicule au în comun platforma modulară CMF-B.
Arhitectura CMF-CD a modelelor Austral, Espace și Rafale 1.2 Full Hybrid este echipată cu o baterie de 1,7 kWh la un cost suplimentar de 500 €.
La polul opus, cel mai scump acumulator de înaltă tensiune folosit în gama Renault este impunătoarea baterie de 87 kWh și 400 V a modelului Renault Scénic E-Tech 100% electric în versiunea Long Range, care costă nu mai puțin de 25.000 €, pentru un vehicul care are un preț de bază de 46.990 € în această echipare (în Franța, n.red.).
În cazul Scénic E-Tech cu bateria de 60 kWh aceasta costă cu 3.000 € mai puțin, dar cu 5.000 € mai mult decât într-un Mégane E-Tech, reflectând probabil ajustarea marjelor mărcii în funcție de model. Ambele mașini sunt construite pe platforma tehnică AmpR Medium (anterior CMF-EV), potrivit L'argus.
Citește și: Renault vrea ca Dacia să-şi dubleze vânzările şi profitabilitatea până în 2030
7.000 € bateria pentru Dacia Spring
Renault 5 E-Tech bazat pe platforma AmpR SMall (fostul CMF-B EV) este lansat cu o baterie de 52 kWh care costă 14.400 € (celule Envision, produse în China și asamblate la Douai), în așteptarea unei versiuni mai puțin puternice și mai accesibile (celule Envision, fabricate la Douai în Franța).
În cazul Dacia Spring, model asamblat integral în China, pe o bază tehnică comună cu Dongfeng, bateria de 26,8 kWh de la producătorul local Sunwoda are un preț oficial de 7 000 €. La ora actuală, cea mai ieftină Dacia Spring are un preț de bază în România de 16.900 €, TVA inclusă, fără ecobonusul Rabla Plus.
Renault oferă o garanție de 8 ani sau 160.000 km pentru bateriile sale de tracțiune, cu o limită de capacitate de 70%.