Cea de-a 3-a generație Dacia Duster este aproape gata de lansare și își va face apariția pe străzi în primăvara anului 2024, iar constructorul de sub umbrela Renault lucrează susținut la Bigster, „fratele” mai mare, cu 7 locuri, al SUV-ului. Dar, Renault, se pare că, țintește și mai sus cu marca Dacia.
Dacă în aprilie 2023, au apărut primele informații despre proiectul secret „C-Néo” privind un model Dacia compact, de clasă „C”, cu hayon, situat la granița dintre un break și un crossover, care să rivalizeze, de exemplu, cu Skoda Scala, VW Golf, Citroën C4, Kia Ceed sau Fiat Tipo, și un model sedan, în trei volume, cu portbagaj, care să ia locul Renault-ului Fluence, de exemplu, precum și despre transformarea nivelului de echipare Stepway în model de sine stătător, recent, sursele din cadrul Groupe Renault ale jurnaliștilor de la Largus.fr au vorbit despre un break de familie Dacia, hybrid și 4x4.
Citește și: FOTO Top Secret - Proiect C-Néo: Dacia lucrează la o mașină compactă mai mare decât Sandero
Dacia pregătește un break de familie hybrid și 4x4. Stepway de peste 30.000 €?
Denis Le Vot, directorul general Dacia, a făcut din segmentul „C” noua țintă a mărcii de sub umbrela Renault.
„Războiul” Dacia în acestă clasă va începe în a doua jumătate a anului 2025, cu lansarea Bigster (cod intern R1310), un SUV de familie cu 5 și 7 locuri, denumit Bigster (cod intern R1310).
Apoi, se vorbește despre alte două modele Dacia de segment „C”, pe platforma lui Bigster, începând cu 2026, un hatchback și un sedan. Iar, potrivit, Largus.fr, Dacia pregătește și un break de familie hybrid și 4x4.
Citește și: VIDEO Toate detaliile despre Bigster, Dacia care costă 30.000 €: hibrid de 1.8 litri și 4x4 electric
Într-un interviu, Denis le Vot a explicat că aceste categorii de vehicule dispar treptat în segmentul „C” în rândul concurenților și că modelele rămase vor fi convertite la energie electrică atunci când vor fi reînnoite (de ex. Peugeot 308, Volkswagen Golf și Opel Astra). Iar Dacia intenționează să profite de această „portiță” pentru a-și lărgi gama și pentru a-și crește vânzările și rentabilitatea.
Modelele Dacia prevăzute în proiectul „C-Néo” vor măsura circa 4,60 metri lungime, spun jurnaliștii francezi. Și, cum în timpul unei vizite la centrul de design din București, producătorul a lăsat la vedere câteva schițe, cei de la Largus.fr au făcut o randare a ceea ce ar putea fi viitorul break de familie Dacia cu sistem de propulsie inclusiv hybrid și tracțiune integrală. Sigur, în acest stadiu, nu sunt decât schițe, dar viitorul break confirmă dorința Dacia de a-și face produsele mai dezirabile.
Denumit pe plan intern K1320, viitorul break de familie Dacia adoptă elementele de stil ale modelului Bigster și se remarcă prin aspectul său elevat și robust, în concordanță cu imaginea mărcii. Același lucru este valabil și pentru viitoarea berlină de clasă „C” (B1320), despre care se spune că va adopta o siluetă fastback, cu un geam spate și un hayon puternic înclinat.
Noile modele Dacia de segment „C” vor împărți platforma și motoarele cu Bigster. Propulsorul cu trei cilindri 1.2 48V de 140 CP va fi disponibil pe benzină și GPL, la fel ca și noul 1.8 Hybrid, care va fi introdus pe SUV-ul cu 5-7 locuri, iar versiunea 1.2 48V GPL cu 4x4 va avea o nouă cutie de viteze cu dublu ambreiaj (DW23).
Tracțiunea integrală va fi asigurată electric, de un motoraș amplasat pe puntea spate, care va furniza o putere totală de aproximativ 160 CP.
Apoi, pentru a reduce emisiile globale de CO2, Dacia ar putea introduce ulterior o versiune reîncărcabilă a modelului 1.8 Hybrid, afirmă Largus.fr.
Cum ar putea costa viitorul break de familie Dacia peste 30.000 de euro? Versiunea de top Jogger Hybrid 140 pornește în momentul de față de la 26.000 de euro, TVA inclusă. Iar în curând va intra în scenă cea de-a treia generație a SUV-ului Dacia Duster, care va avea și ea o versiune hibridă, ceea ce va face, cel mai probabil, ca cea mai scumpă Dacie să ajungă spre 30.000 de euro.
Apoi, prima Dacia de peste 30.000 € își va face debutul pe piață în a doua jumătate a anului 2025, odată cu lansarea SUV-ului cu 7 locuri Dacia Bigster (versiunea hybrid și 4x4), model ce va concura, de exemplu, cu Citroën C5 Aircross sau Peugeot 5008. Prin urmare, prețul break-ului de familie Dacia în versiune hybrid și 4x4 nu va fi nici el departe.