Ford a început electrificarea în Europa cu hibridizarea lui Mondeo în 2014. A urmat Kuga plug-in hybrid în 2019. Iar pasul mild-hybrid l-a făcut tot anul trecut, la Craiova, cu Puma, cea mai verde și mai tehnologizată mașină produsă în România. Acum, Ford merge mai departe cu Fiesta și Focus mHEV.
Sistemul de propulsie mild-hybrid este introdus alături de tehnologii sofisticate de asistență la condus, precum Adaptive Cruise Control (ACC) cu Stop & Go sau sistemul de recunoaștere a semnelor rutiere, concepute pentru a oferi experiențe de conducere mai sigure și confortabile.
Atât pentru Focus, cât și pentru Fiesta, versiunea de motorizare mild-hybrid este disponibilă în variantele 1.0 litri EcoBoost cu 125 CP și 155 CP. Un starter/generator integrat, antrenat prin curea (BISG), înlocuiește clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți răcit cu aer.
BISG acționează ca un motor, completând motorul clasic și folosind energia stocată pentru a oferi asistență de cuplu în timpul conducerii și accelerației normale, precum și rularea accesoriilor electrice ale vehiculului.
Sistemul inteligent de auto-reglare mild-hybrid monitorizează continuu modul în care vehiculul este utilizat pentru a determina când și în ce măsură să încarce bateria și când să utilizeze energia stocată de acumulator, prin intermediul a două strategii. În anumite situații, BISG înlocuiește cuplul unității termice furnizând un cuplu de până la 24 Nm și reducând nivelul de utilizare a motorului pe benzină pentru o îmbunătățire a eficienței consumului de combustibil. Astfel, în cazul lui Ford Fiesta, sistemul de propulsie generează emisii de CO2 de la 91 g / km NEDC (112 g / km WLTP) și un consum de combustibil ce pornește de la 4,0 l / 100 km NEDC (de la 5,0 l / 100 km WLTP).
În cazul modelului Focus, versiunea mild-hybrid generează emisii de CO2 de la 93 g / km NEDC (115 g / km WLTP) și un consum de combustibil ce pornește de la 4,1 l / 100 km NEDC (de la 5,1 l / 100 km WLTP). Iar în alte situații, BISG suplimentează cuplul unității termice cu până la 20 Nm și livrează până la 50% mai mult cuplu la un nivel mai scăzut de turații, pentru o performanță optimizată.
Capabil să repornească EcoBoost-ul în aproximativ 350 milisecunde, generatorul BISG permite, de asemenea, tehnologiei Auto Start-Stop de pe Fiesta și Focus să funcționeze într-o gamă mai largă de scenarii, pentru a economisi chiar mai mult combustibil, inclusiv atunci când vehiculul rulează cu viteze de până 15 km/h și chiar atunci când mașina se află în viteză, cu pedala de ambreiaj apăsată.
În plus, versiunea mild-hybrid disponibilă pe Fiesta și Focus beneficiază de sistemul de dezactivare a cilindrilor, menit să îmbunătățească nivelul consumului de combustibil. Acest sistem oprește automat unul dintre cilindri atunci când nu este necesar ca motorul să funcționeze la capacitate maximă, cum ar fi în cazul coborârii sau a rulării în viteze de croazieră.