Cine a fost fiul de emigrant român ce a creat mașina din „Înapoi în viitor”? Cele trei pelicule din celebra serie de filme au făcut faimos și automobilul cu care eroii principali călătorea în timp. Acesta fusese realizat de un inginer american cu sânge de ardelean în el.
Tranziția forțată la mașini electrice merge prost. Vânzările sunt pe un trend ascendent, dar nu suficiente pentru a acoperi investițiile. Volvo, de pildă, renunță la marca 100% electrică Polestar, predând-o chinezilor de la Geely. Iar alți constructori se întorc la termice.
Aproape jumătate din dealerii Buick din Statele Unite refuză să investească până la 400.000 $ pentru a vinde mașini electrice. Proprietarii au preferat să accepte oferta de cumpărare făcută de General Motors și să iasă din business.
Pe scurt, prețurile mașinilor electrice chinezești sunt aproape imposibil de combătut de producătorii auto tradiționali, care sunt obligați să respecte, în primul rând, norme de mediu stricte și costisitoare pentru procesul de fabricație și drepturile angajaților.
Sindicatul United Auto Workers (UAW) extinde grevele la 38 de furnizori de piese şi centre de distribuţie din 20 de state ale General Motors şi Stellantis, dar nu şi ale Ford Motor, cu care a realizat unele progrese în negocierile pentru un nou contract de muncă.