Costurile electrificării mașinilor nasc „monștrii”. General Motors și Hyundai, parteneriatul anului

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 13.09.2024 - 10:24
Costurile electrificării mașinilor nasc „monștrii”. General Motors și Hyundai, parteneriatul anului - Foto: carscoops.com
Costurile electrificării mașinilor nasc „monștrii”. General Motors și Hyundai, parteneriatul anului - Foto: carscoops.com

Costurile electrificării mașinilor nasc „monștrii”. General Motors și Hyundai au semnat, se poate spune, parteneriatul anului. Vor să dezvolte împreună noi modele de mașini electrice, platforme și sisteme de propulsie și tehnologii.

SHARE

În era motoarelor termice, pe benzină și motorină, parteneriatele sau alianțele între cei mai mari constructori auto au fost aproape de neconceput. Majoritatea se priveau ca dușmani de clasă. 

Dar, noile realități din industria auto, mai ales costurile enorme de cercetare și dezvoltare ale mașinilor electrice, precum și amenințarea reală a constructorilor auto din China, au început să nască „monștrii”. De exemplu, Ford colaborează cu Volkswagen, Honda și-a unit forțele cu Nissan și Mitsubishi, iar Toyota s-a înțeles cu Subaru și Mazda. 

Citește și: Piața auto din România s-a prăbușit în august. Sub 10.000 unități! -69% mașini electrice, -23 total

Costurile electrificării mașinilor nasc „monștrii”. General Motors și Hyundai, parteneriatul anului

Fostul gigant auto american General Motors și Hyundai Motor, producătorul auto care la ora actuală se află pe locul 3 la nivel mondial, după Toyota și VW Group, au semnat, se poate spune, parteneriatul anului. Vor să dezvolte împreună noi modele de mașini electrice, platforme și sisteme de propulsie și tehnologii.

Concret, Hyundai și GM au semnat un memorandum de înțelegere (MoU) pentru a explora oportunitățile de colaborare privind vehiculele viitorului, îmbunătățirea lanțului de aprovizionare și tehnologiile energetice curate. Principala țintă e reducerea costurilor și creșterea competitivității.

Acordul-cadru, fără caracter obligatoriu, a fost semnat de președintele executiv al Hyundai Motor Group, Euisun Chung, și de președintele și directorul general al GM, Mary Barra.

Citește și: Veste proastă, pentru producătorii de mașini electrice. UE introduce „Pașaportul pentru baterie”

Următorul pas este ca ambele părți să discute diverse oportunități și să lucreze la „acorduri obligatorii”. Aceste discuții vor începe „imediat”, subliniind urgența problemei.

Printre potențialele domenii de colaborare dintre Hyundai și GM se numără viitoarele vehicule de pasageri și comerciale, precum și sistemele de propulsie cu combustie internă, electrice și cu hidrogen.

De asemenea, cele două grupuri auto vor lua în considerare aprovizionarea combinată cu materii prime pentru baterii, oțel și alte domenii, cu scopul de a beneficia de economii de scară.

Conform anunțului comun, Hyundai și GM urmăresc „îmbunătățirea eficienței” și „creșterea competitivității”. Colaborarea în domenii strategice cheie va contribui la reducerea costurilor de cercetare și dezvoltare și la scurtarea timpilor de dezvoltare pentru produsele viitoare.

Dacă va avea succes, acest parteneriat ar putea permite producătorilor auto să ofere o gamă mai largă de vehicule clienților lor mai rapid decât până acum.

Mary Barra, președinte și CEO al GM, a declarat că „GM și Hyundai au puncte forte complementare și echipe talentate. Scopul nostru este de a debloca amploarea și creativitatea ambelor companii pentru a oferi clienților vehicule și mai competitive, mai rapid și mai eficient.”

Iar Euisun Chung, președinte executiv al Hyundai Motor Group, a comentat că „acest parteneriat va permite Hyundai Motor și GM să evalueze oportunitățile de sporire a competitivității pe piețele și segmentele de vehicule cheie, precum și să eficientizeze costurile și să ofere clienților o valoare mai mare prin expertiza noastră combinată și tehnologiile inovatoare.”

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te