Majoritatea cumpărătorilor nu iau în calcul deprecierea în timp a automobilului la cumpărarea acestuia. Dar, ar trebui.
Probabil, nimeni nu dorește să cheltuiască o mulțime de bani pe o mașină nouă care nu va mai valora prea mult peste trei ani sau cinci ani.
Mașină electrică? Atenție, TOP 10 SUV-uri care se devalorizează rapid e dominat de modele electrice
Evoluția rapidă a tehnologiilor, mai ales pentru baterii, și apariția continuă de noi și noi mărci și modele de mașini electrice fac ca mașinile electrice să se devalorizeze mult mai accelerat și mai mult decât automobilele cu motoare termice, fie ele și electrificate.
Jurnaliștii de la What Car au realizat un TOP 10 SUV-uri care se devalorizează rapid după trei ani de exploatare și 50.000 km parcurși în Marea Britanie și acesta e dominat de modelele 100% electrice. Doar două sunt hybrid. Iar dacă socotelile sunt bune în UK, de ce n-ar fi și în alte țări, inclusiv România.
Citește și: Mașina electrică, bani aruncați. Tesla Model S, la vânzare după 8 ani și 160.000 km cu 80% reducere
1. DS 3 E-Tense, versiune Pallas - Preț de listă 38.950 £ | Valoare de revânzare după 3 ani și 50.000 km - £9.950 £ | Devalorizare - £29.000 £ | Valoare după 3 ani și 50.000 km - 25,5% din prețul inițial de listă.
2. Mazda MX-30, versiune Takumi - Preț de listă 32.945 £ | Valoare de revânzare după 3 ani și 50.000 km - £9.650 £ | Devalorizare - 23.295 £ | Valoare după 3 ani și 50.000 km - 29,3% din prețul inițial de listă.
3. Lexus UX300e, versiune Makoto - Preț de listă 50.995 £ | Valoare de revânzare după 3 ani și 50.000 km - 16.150 £ | Devalorizare - 34.845 £ | Valoare după 3 ani și 50.000 km - 31,7$ din prețul inițial de listă.
Citește și: Românii nu au bani de mașini electrice. Doar 9.743, în 2024. Benzina la putere, dieselul în creștere
4. Mercedes EQA, versiune 250+ AMG Line Premium Plus - Preț de listă 57.810 £ | Valoare de revânzare după 3 ani și 50.000 km - 18.575 £ | Devalorizare - 39.235 £ | Valoare după 3 ani și 50.000 km - 32.1% din prețul inițial de listă.
5. Peugeot e-2008, versiune Allure 54kWh - Preț de listă 34.400 £ | Valoare de revânzare după 3 ani și 50.000 km - 11.400 £ | Devalorizare - 23.000 £ | Valoare după 3 ani și 50.000 km - 33.1% din prețul inițial de listă.
6. MG ZS EV, versiune Trophy 51kWh - Preț de listă 32.995 £ | Valoare de revânzare după 3 ani și 50.000 km - 11.325 £ | Devalorizare - 21.670 £ | Valoare după 3 ani și 50.000 km - 34.3% din prețul inițial de listă.
7. Opel Mokka Electric, versiune GS 54kWh - Preț de listă 33.470 £ | Valoare de revânzare după 3 ani și 50.000 km - 11.500 £ | Devalorizare - 21.970 £ | Valoare după 3 ani și 50.000 km - 34.36% din prețul inițial de listă.
Citește și: Bateriile mașinilor electrificate Dacia-Renault ajung la 25.000 €. E jumătate din prețul mașinii
8. Jeep Compass, versiune 1.5 T4 e-Torque Hybrid Summit - Preț de listă 38.805 £ | Valoare de revânzare după 3 ani și 50.000 km - 13.350 £ | Devalorizare - 25.455 £ | Valoare după 3 ani și 50.000 km - 34.40% din prețul inițial de listă.
9. Citroën ë-C4, versiune Max 50kWh - Preț de listă 30.150 £ | Valoare de revânzare după 3 ani și 50.000 km - 10.900 £ | Devalorizare - 19.250 £ | Valoare după 3 ani și 50.000 km - 36.2% din prețul inițial de listă.
10. Jeep Renegade, versiune 1.5 e-Hybrid Summit 4x4 360 Opera EAT8 - Preț de listă 33.909 £ | Valoare de revânzare după 3 ani și 50.000 km - 12.350 £ | Devalorizare - 21.559 £ | Valoare după 3 ani și 50.000 km - 36.4% din prețul inițial de listă.