Criza electrificării mașinilor se acutizează în Europa, pe măsură ce interesul clienților pentru mașinile 100% electrice, mult prea scumpe, e pe un trend descendent. Italia și Cehia, țări cu industrii auto puternice, contestă amenzile uriașe stabilite prin Green Deal din 2025.
O mașină chinezească plug-in hybrid a mers 2.208 km cu un plin de benzină și curent, consumând 2,49 litri de benzină la 100 km. A bătut Toyota Prius și a stabilit un nou record Guinness pentru eficiență.
Ce trebuie să facă șoferul dacă se aprinde martorul „țestoasă” în bord? „Becul” de alertă se găsește la multe mașini și, clar, nu îl invită la o cursă lentă.
Criza din industria auto se adâncește. Stellantis oprește mai multe fabrici din Italia în noiembrie, în încercarea de a ajusta producția la nivelul cererii din ce în ce mai scăzute din Europa, mai ales în ceea ce privește mașinile electrice.
Producătorii auto din China „atacă” România. Trei mărci de mașini electrice, Leapmotor, parte a grupului Stellantis, Geely și Lynk & Co (brandul premium al Geely) au fost lansate oficial pe piața autohtonă în doar câteva zile.