Șeful Mazda: Americanii vor mașini ieftine și fiabile pe benzină și diesel, nu soluții electrificate

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 16.12.2024 - 13:49
Șeful Mazda: Americanii vor mașini ieftine și fiabile pe benzină și diesel, nu soluții electrificate - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Șeful Mazda: Americanii vor mașini ieftine și fiabile pe benzină și diesel, nu soluții electrificate - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Șeful Mazda, Masahiro Moro, a declarat, în contextul crizei din industria auto generată mai ales de costurile mari ale electrificării autovehiculelor, că americanii vor mașini ieftine și fiabile pe benzină și diesel, nu soluții electrificate.

SHARE

Constructorul japonez Mazda nu s-a aruncat încă, ca de altfel și Toyota, și Honda, în cursa nebună a electrificării peste noapte a autovehiculelor, cum au făcut alți mari producători și, acum, sunt în faza de a agăsi soluții de rentabilizare, dând afară oameni și închizând uzine. Bineînțeles, s-a apucat de electrificare, dar mai cu măsură, punând mai mult accentul pe eficientizarea la maximum a motorelor termice prin hibridizare. A făcut și o electrică, MX-30, dar nu și-a pus bazele în ea. Iar motivul pare a fi bine întemeiat.

Citește și: Criza din industria auto: Al 2-lea mare producător european se clatină, guvernul italian intervine

Șeful Mazda: Americanii vor mașini ieftine și fiabile pe benzină și diesel, nu soluții electrificate

„Clienții caută soluții accesibile mai degrabă decât soluții electrificate. Ei caută o valoare mai bună. Ei caută în continuare un motor cu combustie internă fiabil.

Dar vom fi capabili să facem totul într-o anumită versiune electrificată, inclusiv mild hybrid. Dacă ne uităm la clienții din SUA, aceștia caută motoare mai bune și mai fiabile”, a declarat Masahiro Moro, CEO-ul Mazda, pentru Automotive News.

Citește și: Viitorul automobilului european se clatină: date, estimări și 
„o greșeală uriașă“

Piața americană este extrem de importantă pentru Mazda și se așteaptă ca două treimi din vânzările sale din SUA până în 2030 să provină din vehicule pe benzină și hibride ușoare, cu doar o treime dedicată vehiculelor electrice sau hibride plug-in.

Sedanul electric mazda EZ-6 construit în China, precum și MX-30 e-Skyactiv R-EV, cu motor rotativ pe post de generator de curent, nu au ajuns încă în SUA și Europa.

Citește și: Șomaj tehnic în premieră, în 125 ani, la una dintre cele mai vechi fabrici auto. 1.600 oameni vizați

Dar, pe piața de mașini „tradiționale”, termice, Mazda prosperă în America. Până la sfârșitul anului 2024, compania se așteaptă să livreze 600.000 de vehicule în America de Nord.

Iar pentru 2025, Mazda țintește 450.000 de vânzări în SUA, ceea ce ar putea determina compania să își doboare propriile recorduri.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te