Piața germană de automobile noi a avut cel mai bun început de an din 2020 încoace, fiecare motorizare înregistrând o creștere în ianuarie 2024.
De asemenea, piața germană de mașini noi, cea mai mare din Europa, a înregistrat cea mai bună lună ianuarie din ultimii patru ani, în condițiile în care 213.553 de unități au pornit la drum în prima lună din 2024, în creștere cu 19,1% față de anul trecut.
Totuși, această cifră a scăzut cu 11,7%, față de vârful de livrări din decembrie 2023.
Citește și: Germania a tăiat total „Rabla Plus”, subvențiile pentru mașini electrice. Erau de până la 4.500 €
Fără bonus „Rabla Plus”, mașinile electrice sunt prea scumpe. În Germania, vânzările s-au prăbușit
În urma eliminării totale a subvențiilor pentru automobilele pe baterii din 17 decembrie 2023, vânzările de mașini electrice din Germania s-au prăbușit cu 54,9% în ianuarie 2024 față ultima lună a anului trecut.
Teoretic, Germania era pregătită pentru o repetare a rezultatelor dezamăgitoare ale lunii ianuarie 2023, care a fost determinată de o scădere a înmatriculărilor de vehicule electrice (EV), pe fondul eliminării stimulentelor pentru vehiculele hibride plug-in (PHEV) și de reducerea subvențiilor pentru vehiculele electrice cu baterii (BEV). EV-urile au scăzut cu 32% în această perioadă, spre deosebire de ianuarie 2022.
Citește și: Ford a pierdut 4,7 miliarde $ cu mașinile electrice în 2023: Lucrăm la o platformă EV ieftină
Dar, probabil, nu s-a așteptat la o prăbușire. În ianuarie 2024, după eliminarea bruscă a stimulentelor pentru BEV la mijlocul ultimei luni a anului trecut, în comparație cu decembrie 2023, BEV-urile au înregistrat o scădere dramatică de 58,9%, dar cu un vârf de livrare obișnuit.
În comparație cu ianuarie 2023, piața de mașini electrice noi din Germania a înregistrat o creștere de 23,9%, cu 22.474 de înmatriculări.
Mașinile electrice au reprezentat 10,5% din totalul autoturismelor noi comercializate în ianuarie în Germania, ceea ce marchează o îmbunătățire de la 10,1% în 2023, potrivit Autovista24.
Citește și: Tranziția forțată la mașini electrice merge prost. Prea scumpe, marile companii se întorc la termice
Mașinile PHEV au avut un început de an 2024 ceva mai luminos, înregistrând o creștere de 62,6% de la an la an, dar scăzând cu 19,6% față de cifra din decembrie. 14.394 de unități au conferit acestui sistem de propulsie o cotă de piață de 6,7%, în creștere de la 4,9% în ianuarie anul trecut.
38,3% din mașinile noi cumpărate în ianuarie 2024 în Germania au avut motoare pe benzină, 19,2% motoare diesel, 24,4% au fost hybrid, 6,7% au fost plug-in hybrid și 10,5% cu propulsie 100% electrică.
"Economia slabă, costurile ridicate de finanțare și tensiunile geopolitice considerabile duc la o reticență la cumpărare atât din partea persoanelor fizice, cât și a companiilor", a declarat Constantin Gall, managing partner la EY pentru piețele din Europa de Vest, pentru Wall Street Journal.
Specialistul EY a că lipsa că lipsa stimulentelor pentru mașinile electrice va fi o provocare pentru producătorii auto, dar a adăugat că "per total, 2024 va fi probabil un an dificil pentru întreaga industrie auto".