Dacia a decis să combine tehnologia sa emblematică cu electrificarea pentru a da viață unei familii de SUV-uri 4×4 unice. Este vorba de combinarea GPL cu tehnologia MHEV și chiar și un sistem electric de tracțiune integrală.
Tranziția forțată la mașini electrice merge prost. Vânzările sunt pe un trend ascendent, dar nu suficiente pentru a acoperi investițiile. Volvo, de pildă, renunță la marca 100% electrică Polestar, predând-o chinezilor de la Geely. Iar alți constructori se întorc la termice.
Multe țări iau în calcul interzicerea accesului automobilelor electrice în parcările subterane, după modelul celor alimentate cu GPL, din cauza dificultății operațiunilor de stingere în caz de incendiu. În numeroase orașe din Germania acest lucru s-a întâmplat deja.
Nu, nu este vorba despre mașinile 100% electrice, la care impozitul este zero. Formula de calcul a impozitului auto în România este aberantă, ne ținând cont de nicio normă de poluare, ci doar de capacitatea cilindrică, cu o excepție.
Sistemul de frânare Continental MK C1, dezvoltat inclusiv cu ajutorul unei echipe de specialiști a centrului Continental de la Iași, reduce, în medie, emisiile de CO2 ale mașinilor hibride cu aproximativ 5 g / km, comparativ cu un sistem de frânare hibrid hidraulic convențional.