Primele detalii despre Rabla 2025: Adio, diesel! Prima pentru mașini hybrid, tăiată la 10.000 lei

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 06.03.2025 - 11:02
Primele detalii despre Rabla 2025: Adio, diesel! Prima pentru mașini hybrid, tăiată la 10.000 lei - Foto: Arhivă (Imagine cu rol ilustrativ)
Primele detalii despre Rabla 2025: Adio, diesel! Prima pentru mașini hybrid, tăiată la 10.000 lei - Foto: Arhivă (Imagine cu rol ilustrativ)
Primele detalii despre Rabla 2025 pentru mașini: Adio, diesel! Noi tăieri de ecobonus - Foto: AFM
Primele detalii despre Rabla 2025 pentru mașini: Adio, diesel! Noi tăieri de ecobonus - Foto: AFM
Primele detalii despre Rabla 2025 pentru mașini: Adio, diesel! Noi tăieri de ecobonus - Foto: AFM
Primele detalii despre Rabla 2025 pentru mașini: Adio, diesel! Noi tăieri de ecobonus - Foto: AFM

Au apărut primele detalii despre Rabla 2025: Adio, diesel! Noi tăieri de ecobonus (prima pentru mașini hybrid, tăiată la 10.000 lei)! Tichetul pentru mașini electrice rămâne 5.100 €, de la 10.200 € până în 2023. Dosarele vor fi depuse direct de cumpărători și nu prin dealeri.

SHARE

Ministerul Mediului pregătește noua formă a Programului Rabla și a lansat în sfârșit în dezbatere publică ghidul proiectului pentru anul 2025.

Anii trecuți, programele Rabla Clasic și Rabla Plus luau deja startul în luna martie. Acum, se estimează aprilie și chiar început de mai.

„Estimez că în luna aprilie vom începe acest program ce va avea o singură sesiune continua, până la epuizarea fondurilor. Până acum împărţeam banii în două, îi dădeam o parte în primăvară şi o parte în toamnă. Cine nu prindea primăvară aştepta toamna să îşi cumpere o nouă maşină”, a anunţat ministrul Mediului, Mircea Fechet.

Citește și: De ce întârzie Programul Rabla? Ce se întâmplă cu banii pentru vehiculele electrice?

Primele detalii despre Rabla 2025: Adio, diesel! Prima pentru mașini hybrid, tăiată la 10.000 lei

Principalele noutăți Rabla 2025 sunt eliminarea finanțării achiziției de mașini diesel, schimbarea modului de înscriere prin eliminarea dealerilor, lansarea unei singure sesiuni cotinue, până la terminarea fondurilor, și nu a două sesiuni, una de primăvară și una de toamnă, cu posibilitatea suplimentării bugetului, ca până acum. 

De asemenea, important, ghidul proiectului Rabla 2025 include și tăieri de ecobonus. 

Concret, ghidul Rabla 2025 stipulează următoarele prime la casarea unui vehicul vechi pentru cumpărarea unuia nou:

- 7.000 de lei pentru achiziționarea unei motociclete
- până la 10.000 de lei pentru achiziționarea unei mașini cu motor termic sau a unui hybrid
- 13.000 de lei pentru achiziționarea unei mașini plug-in hybrid
- 25.500 de lei pentru achiziționarea unei mașini electrice

Așadar, după ce în 2024 Guvernul a tăiat cu 50%, la 5.100 €, prima pentru mașini electrice, măsură ce a dus la prăbușirea pieței de electrice din România, proiectul Rabla 2025 prevede tăierea ecobonusului pentru mașini hybrid la 10.000 lei (2.000 €), de la maximum 13.000 lei (2.600 €) în 2024. 

Citește și: Reducerea tichetului Rabla cu 5.100€ a prăbușit piața mașinilor electrice. 721 vândute în februarie

Prin Rabla 2024, la achiziția unui hybrid puteau fi cumulate: prima de casare pentru 2 autovehicule uzate - 10.000 lei și ecobonusul pentru pentru autovehicul hybrid - 3.000 lei (Total: 13.000 lei) sau prima de 7.000 lei pentru o mașină veche, ecobonusul pentru o mașină mai veche de 15 ani de 1.500 lei și ecobonusul pentru pentru autovehicul hybrid - 3.000 lei (Total: 11.500 lei). 

De asemenea, proiectul Rabla 2025 prevede o primă de 7.000 pentru motociclete. Prin Rabla 2024, se dădea și o primă de 13.000 lei pentru motociclete electrice. 

Nu în ultimul rând, în proiectul Rabla 2025 nu mai apare ecobonusul de 1.500 lei pentru o mașină pe GPL/GNC, ce se adăuga la prima de casare. 

Tichetul Rabla 2025 pentru mașini electrice rămâne 5.100 € (25.500 lei), deși piața de electrice s-a prăbușit în 2024 în urma reducerii acestuia cu 50%, de la 10.200 €, iar în ultimele săptămâni s-au tot purtat discuții pentru creșterea ecobonusului Rabla 2025 pentru mașini electrice la 7.000 - 7.500 €. Producătorii și importatorii au cerut chiar o creștere la peste 8.000 €, în încercarea de a resuscita piața. 

„Pornim de la 7.000 de lei, asta e propunerea pe care am avansat-o, de la 7.000 de lei pentru o motocicletă, 10.000-13.000, până la 25.500 pentru un autoturism electric. (..) Până la 5.000 de euro, e aceeaşi bonificaţie pe care am avut-o şi în anul trecut”, a declarat ministrul Mediului. 

Mașinile cu motoare termice și modelele hybrid achiziționate prin Rabla trebuie să aibă un preț de maximum 60.000 € cu TVA și emisii de CO2 de maximum 145 de g/km, conform WLTP (120 g CO2/km în cazul motocicletelor)

Mașinile plug-in hybrid achiziționate prin Rabla trebuie să aibă un preț de maximum 70.000 € cu TVA și emisii de CO2 mai mici de 80 g/km, conform WLTP.

Iar mașinile electrice achiziționate prin Rabla trebuie să aibă un preț de maximum 70.000 de euro cu TVA.
Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te