Prețurile mari și scăderea subvențiilor au domolit, se pare, euforia electrificării. În medie, în primele 4 luni din 2024, piața de mașini electrice din UE a crescut cu doar 6,4%, iar în multe țări e în cădere liberă. Vânzările de mașini hybrid au crescut însă cu 23%.
S-a schimbat schimbarea. Guvernul s-a răzgândit și nu mai taie de 5 ori, de la aproape 11.000 €, la 2.000 €, ecobonusul Rabla Plus pentru mașini electrice, ci doar îl înjumătățește în 2024. Astfel, cea mai ieftină mașină electrică va porni de la 15.700 €.
Mașinile electrice au sens în țări ca Norvegia, unde energia e curată, obținută majoritar din surse regenerabile, și nu prin arderea de cărbune sau gaze naturale în termocentrale, cum se întâmplă în majoritatea țărilor, a afirmat vicepreședintele de vânzări al Toyota Australia.
Zeci de mii de mașini hybrid și plug-in hybrid parchează gratis, zilnic, în București, după ce, din 2016, Primăria Capitalei a încurajat folosirea de astfel de vehicule prin taxe și impozite aproape de zero. Din 2023, însă, doar mașinile 100% electrice nu vor plăti parcarea.
Nu, nu este vorba despre mașinile 100% electrice, la care impozitul este zero. Formula de calcul a impozitului auto în România este aberantă, ne ținând cont de nicio normă de poluare, ci doar de capacitatea cilindrică, cu o excepție.