Ce trebuie să facă șoferul dacă se aprinde martorul „țestoasă” în bord? „Becul” de alertă se găsește la multe mașini și, clar, nu îl invită la o cursă lentă.
Unu din doi șoferi de mașini electrice Tesla a revenit la o mașină pe benzină sau diesel, potrivit unui studiu realizat în intervalul ianuarie - iulie 2024. Dintre aceștia, 10% au optat pentru modele hybrid (HEV) și 6% pentru autoturisme plug-un hybrid (PHEV).
Prețurile mari și scăderea subvențiilor au domolit, se pare, euforia electrificării. În medie, în primele 4 luni din 2024, piața de mașini electrice din UE a crescut cu doar 6,4%, iar în multe țări e în cădere liberă. Vânzările de mașini hybrid au crescut însă cu 23%.
S-a schimbat schimbarea. Guvernul s-a răzgândit și nu mai taie de 5 ori, de la aproape 11.000 €, la 2.000 €, ecobonusul Rabla Plus pentru mașini electrice, ci doar îl înjumătățește în 2024. Astfel, cea mai ieftină mașină electrică va porni de la 15.700 €.
Mașinile electrice au sens în țări ca Norvegia, unde energia e curată, obținută majoritar din surse regenerabile, și nu prin arderea de cărbune sau gaze naturale în termocentrale, cum se întâmplă în majoritatea țărilor, a afirmat vicepreședintele de vânzări al Toyota Australia.