Dacă acum câteva zile șeful Toyota, Akio Toyoda, a declarat, cu ocazia deschiderii Salonului Auto de la Tokyo, că scăderea cererii de mașini electrice este demonstrația că BEV-urile nu reprezintă singura cale pentru viitorul industriei auto, vicepreședintele de vânzări al Toyota Australia, Sean Hanley, a explicat în fața jurnaliștilor australieni că „mașinile electrice au sens în țări ca Norvegia, unde energia e obținută majoritar din surse regenerabile”.
Citește și: Șeful Toyota, despre scăderea vânzărilor de mașini electrice: „Oamenii încep să deschidă ochii”
„Știm că mașinile electrice (BEV) precum bZ4X vor juca un rol din ce în ce mai important în reducerea emisiilor de carbon. Dar BEV-urile au sens în acest moment în locuri precum Norvegia, unde cea mai mare parte a energiei este regenerabilă, iar veniturile sunt ridicate. Dar Australia nu este Europa (...)
În majoritatea statelor, inclusiv în China, producția de energie electrică depinde încă în mare măsură de combustibilii fosili, mai ales de cărbune. De exemplu, potrivit departamentului federal de energie, anul trecut, combustibilii fosili au contribuit cu 68% la generarea totală de energie electrică în Australia”, a declarat Sean Hanley, potrivit carexpert.com.au.
Citește și: Mașinile electrice făcute în China pierd eco-bonusul. Cine va mai lua Dacia Spring la preț întreg?
Mașinile hybrid, mult mai prietenoase cu mediul decât mașinile electrice. Regula „1-6-90”
Potrivit Toyota, mașinile hybrid sunt mult mai prietenoase cu mediul decât mașinile electrice.
Este nevoie de aceeași cantitate de materii prime pentru a produce bateria unei mașini electrice, cât pentru a produce șase baterii pentru mașinile plug-in hybrid sau, impresionant, cât pentru a produce 90 baterii pentru mașinile hybrid standard, cum ar fi Camry Hybrid. Toyota numește acest lucru regula 1-6-90.
„Acestă regulă ne permite să reducem emisiile la țeava de eșapament a 90 de mașini, mai degrabă decât să ne concentrăm asupra unei singure mașini care este alimentată, în multe cazuri, cu energie electrică generată din cărbune”, a mai explicat Sean Hanley.