Electrificarea forțată și rapidă a mașinilor generează o criză fără precedent în industria auto europenă. Șeful BMW a declarat că interzicerea motoarelor termice din 2035 în UE este o „greșeală uriașă”. Industria auto de pe „Bătrânul continent” s-ar putea înjumătăți.
Unu din doi șoferi de mașini electrice Tesla a revenit la o mașină pe benzină sau diesel, potrivit unui studiu realizat în intervalul ianuarie - iulie 2024. Dintre aceștia, 10% au optat pentru modele hybrid (HEV) și 6% pentru autoturisme plug-un hybrid (PHEV).
Vânzările de mașini electrice merg prost și generează pierderi. „Gaura” medie e de 6.000 € la un automobil de 60.000 €. Iar constructorii auto caută soluții, inclusiv revenind la benzină și făcând promoții la modelele cu motoare termice pe care încă le au în portofoliu.
UE a decis definitiv interzicerea comercializării de automobile noi care emit CO2 din 2035. Dar, grație Germaniei și unui grup condus de Porsche, mașinile cu motoare pe benzină sau motorină nu vor dispare, au primit a doua șansă: e-fuels.
Mașinile noi cu motoare termice ar putea să nu mai fie interzise din 2035 în UE. Comisia Europeană le dă dreptate, se pare, constructorilor auto din Germania și Italia și propune autorizarea vânzărilor de autovehicule care funcționează cu carburanți sintetici, nepoluanți.