Uniunea Europeană reduce plafonul emisiilor medii la 93,6 grame de CO2/km pentru mașinile noi în 2025, producătorii care-l depășesc urmând să plătească amenzi uriașe. Analiștii afirmă că noul plafon de emisii din UE favorizează constructorii auto din China și Tesla.
Mașină nouă sau second bună, de maximum 2-4 ani vechime și cu rulaj mic certificat? Cu prețuri de bază între 23.000 € și 29.500 €, Dacia Bigster intră pe un teren „periculos”. La aceeași bani, găsești și un SUV premium echivalent, cu garanție, „nemăscărit” de samsari.
Veste proastă, pentru producătorii de mașini electrice. UE introduce „Pașaportul pentru baterie”. Documentul va include date despre întregul proces de fabricație, de la extracția extrem de poluantă a pământurilor rare, la gradul lor de reciclare la sfârșitul vieții.
Adio, diesel! Ultima mașină Volvo cu motor pe motorină, un SUV XC90, a părăsit linia de producție și va ajunge în muzeul mărcii. Constructorul suedez de sub aripa chinezilor de la Geely se ține, se pare, de planul de a oferi doar mașini electrice din 2030.
Tranziția forțată la mașini electrice merge prost. Vânzările sunt pe un trend ascendent, dar nu suficiente pentru a acoperi investițiile. Volvo, de pildă, renunță la marca 100% electrică Polestar, predând-o chinezilor de la Geely. Iar alți constructori se întorc la termice.