Volvo, „tatăl” break-ului, ar putea renunța la break. Din cauza SUV-urilor și a electrificării

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 05.03.2021 - 12:23
Break-ul nu a fost inventat de Volvo, dar suedezii au ridicat acest tip de caroserie la nivel de artă timp de mai bine de 40 de ani. / Foto: Volvo
Break-ul nu a fost inventat de Volvo, dar suedezii au ridicat acest tip de caroserie la nivel de artă timp de mai bine de 40 de ani. / Foto: Volvo

Break-ul nu a fost inventat de Volvo, dar suedezii au ridicat acest tip de caroserie la nivel de artă timp de mai bine de 40 de ani.

SHARE

Din cauza „SUV-izării” și a electrificării complete a gamei în viitorul apropiat, însă, Volvo a anunțat că ar putea renuța la modelele care l-au consacrat: break și sedan.

Cu ocazia prezentării noului model 100% electric Volvo C40 Recharge și a planului pentru viitorul 100% electric al mărcii, constructorul suedez, aflat acum sub umbrela chinezilor de la Geely, a anunțat că ia în calcul scoaterea din gamă a mai multor modele break și sedan.

Citește și:

Hyundai Ioniq 5 inventează o nouă nișă: „hatcho-SUV”-ul electric

Circa 75% din vânzările Volvo, asigurate de SUV-uri

„Tradițional, avem sedan-uri, break-uri și SUV-uri (…) În momentul de față, circa 75% din vânzări sunt asigurate de SUV-uri, ceea înseamnă că avem nevoie de mai multe SUV-uri. Lansăm acum C40 Recharge și avem în plan un SUV mai mic decât seria 40”, a declarat Håkan Samuelsson, CEO-ul Volvo, pentru Autocar.co.uk.

„Nu mai avem nevoie de atâtea versiuni de sedan-uri și break-uri. Avem o mulțime de break-uri în momentul de față, V60, V90, Cross Country sau non-Cross Country, și multe sedan-uri, mari și mai mici. Trebuie să trecem peste break-uri și sedan-uri. Vom avea și în viitor, dar, probabil, nu atât de multe”, a explicat Samuelsson.

Citește și:

Dacia Bigster, conceptul viitorului SUV cu 7 locuri. Duster III trece pe platforma CFM-B

”Avem nevoie de mai multe SUV-uri electrice. Acesta este trendul și asta avem în dezvoltare”, a subliniat CEO-ul Volvo.

SUV-ul Volvo electric și de mici dimensiuni la care s-a referit Håkan Samuelsson va avea la bază platforma SEA (Sustainable Experience Architecture) dezvoltată de Geely. Pe această platformă vor lua naștere mai multe SUV-uri electrice, inclusiv unul cu sigla Smart.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te