Tunel de 20.000.000.000.000$ între SUA și Anglia cu trenuri ce merg cu 1.100 km/h. Risc de prăbușire

DE Alex Darvari | Actualizat: 06.01.2025 - 15:55
Tunel de 20.000.000.000.000$ între SUA și Anglia cu trenuri ce merg cu 1.100 km/h. Risc de prăbușire - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)
Tunel de 20.000.000.000.000$ între SUA și Anglia cu trenuri ce merg cu 1.100 km/h. Risc de prăbușire - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)
Tunel de 20.000.000.000.000$ între SUA și Anglia cu trenuri ce merg cu 1.100 km/h. Risc de prăbușire - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)
Tunel de 20.000.000.000.000$ între SUA și Anglia cu trenuri ce merg cu 1.100 km/h. Risc de prăbușire - Foto: Profimedia Images (Imagine cu rol ilustrativ)

Un tunel de 20.000.000.000.000$ între SUA și Anglia unde trenurile merg cu 1.100 km/oră se află în mintea oamenilor de știință. Elon Musk l-ar finanța. cercetăroii spun că există risucl să se prăbușească.

SHARE

Construcția „tunelului transatlantic”, în valoare de 20 de trilioane de dolari, care ar putea conecta SUA și Regatul Unit pe calea ferată, a fost catalogată drept un proiect „cu risc ridicat” de către unul dintre cei mai importanți experți în megaproiecte din lume.

Citește și. VIDEO Elon Musk a livrat primul camion electric Tesla Semi: autonomie de 800 km, baterii de 5 tone

Tunel de 20.000.000.000.000$ între SUA și Anglia cu trenuri ce merg cu 1.100 km/h. Risc de prăbușire

Conceptul unui tunel transatlantic a existat timp de mai multe decenii fără progrese semnificative, însă recentele descoperiri în tehnologia vidului au făcut ca ideea să devină mult mai viabilă, CEO-ul din domeniul tehnologiei Elon Musk sugerând chiar că ar fi capabil să demareze construcția pentru o fracțiune din costurile estimate.

Deși au fost lansate o serie de propuneri diferite pentru un tunel transatlantic, cea mai comună este un tunel între New York și Londra, care reprezintă o distanță de peste 3.000 de kilometri.

Citește și: Elon Musk a vândut „gogoși”. Tesla Cybertruck are nevoie de baterie suplimentară și costă dublu

Pe hârtie, conceptul este foarte atractiv. New York și Londra sunt două mari centre culturale și financiare, iar conectarea lor pe calea ferată deschide oportunități incredibile de creștere economică și recreațională. De asemenea, impactul asupra mediului al zborurilor transatlantice lungi și constante ar fi redus.

Un tunel de comunicații transatlantic la 17 octombrie 2008 la Londra. Orașul a fost propus ca unul dintre capetele unui tunel transatlantic care să lege Europa de America.

Elon Musk ar finanța proiectul

Ideea a reintrat recent în imaginația publicului după evoluțiile din tehnologia trenurilor vidate. Un zbor între Londra și New York durează în prezent aproximativ opt ore, iar până acum nu era clar dacă trenurile care circulă pe sub ocean ar putea concura cu această durată, însă progresele în tehnologia tuburilor vidate au indicat că aceste viteze ar putea fi posibile în curând.

Testele tehnologiei „Hyperloop” din India, care implică trimiterea de cabine presurizate prin tuburi de vid, au atins viteze maxime teoretice de 1 100 km/h și s-a estimat că alte „Vactrains” ar putea atinge viteze maxime de aproximativ 5 000 mph (8 000 kmph). Teoretic, acest lucru ar face ca călătoria dintre New York și Londra, care are o lungime de 3 400 de mile, să dureze aproximativ 54 de minute, mult mai rapid decât un zbor peste ocean.

Cu toate acestea, nu toată lumea este convinsă că 3.000 de kilometri de construcții subacvatice vor fi atât de ușoare pe cât pare.

Risc foarte mare de colaps

Profesorul Bent Flyvbjerg, economist specializat în megaproiecte la Universitatea din Oxford și autor al cărții How Big Things Get Done, a declarat pentru Newsweek că construcția unui tunel transatlantic ar fi un proiect periculos și consumator de timp, spunând „Există o șansă să vedem proiectul funcționând în timpul vieții noastre, dar este încă doar o șansă, mult sub 100%. Acesta ar fi un proiect cu risc ridicat”.

În ciuda evoluțiilor tehnologiei trenurilor vidate, Flyvbjerg s-a arătat sceptic că viteza trenurilor ar justifica costurile construcției subacvatice, care, potrivit Newsweek, ar putea dura 782 de ani, dacă ar fi construită la aceeași viteză ca Tunelul Canalului Mânecii, care leagă Franța de Marea Britanie.

„Trenurile ar trebui să se miște foarte repede pentru a fi competitive cu transportul aerian. La viteze nemaivăzute încă pentru trenuri”, a declarat Flyvbjerg.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te