Inteligenţa Artificială schimbă metodica predării în Învăţământ. Ce se întâmplă cu cursurile?

DE Florin Budescu | Actualizat: 08.03.2025 - 21:22
Inteligenţa Artificială schimbă metodica predării în Învăţământ. Ce se întâmplă cu cursurile? - Foto: Pexels/Ron Lach
Inteligenţa Artificială schimbă metodica predării în Învăţământ. Ce se întâmplă cu cursurile? - Foto: Pexels/Ron Lach
Fată cu părul creţ folosind o cască VR - Foto: Pexels/MART PRODUCTION
Fată cu părul creţ folosind o cască VR - Foto: Pexels/MART PRODUCTION

Inteligenţa Artificială schimbă metodica predării în Învăţământ, astfel că lucrurile ar putea deveni mult mai sofisticate şi complicate. Ce se întâmplă cu cursurile, în această situaţie?

SHARE

Universitatea Politehnica Timișoara (UPT) a organizat joi, 13 martie 2025, cea de-a XII-a ediție a Workshopului Internațional Open Education & Science Practices 2025.

Evenimentul a pus accentul pe educația deschisă, știința deschisă și impactul noilor tehnologii, inclusiv inteligența artificială.

Workshopul s-a desfășurat atât fizic, în amfiteatrul K1 din Centrul de Conferințe al UPT, cât și online, fiind organizat de Departamentul ID/IFR și educație digitală.

Inteligenţa Artificială schimbă metodica predării în Învăţământ. Ce se întâmplă cu cursurile?

Evenimentul a avut loc în cadrul Săptămânii Educației Deschise 2025, susținută de Open Education Global.

Unul dintre cele mai așteptate momente ale workshopului este prelegerea susținută de Anthony Camilleri, expert internațional în educație și inovare digitală, fondator și partener principal la Knowledge Innovation Centre (KIC).

Acesta a vorbit despre „Modele Deschise pentru Educație Deschisă – Crearea Încrederii într-o Lume Multimodală”, marcând astfel prima sa apariție la Timișoara.

Citeşte şi: 180 milioane de euro pentru un centru de inteligenta artificiala și cercetări nucleare în România

Ca fondator și partener principal la Knowledge Innovation Centre (KIC), Camilleri a promovat adoptarea microcertificatelor, un nou model de validare a competențelor, menit să ofere flexibilitate și recunoaștere globală pentru învățarea pe tot parcursul vieții.

Un alt subiect important în viziunea sa a fost utilizarea inteligenței artificiale pentru personalizarea procesului educațional, creând experiențe de învățare adaptate fiecărui student.

Citeşte şi: Inteligența artificială schimbă tot ce știam despre creierul uman. Cum ne poate citi gândurile?

Asta înseamnă poate că cursurile, aşa cum le ştim noi acum, pe materiile predate, vor dispărea treptat, transformându-se în arii de învăţare modulare, adaptate la cerinţele intelectuale specifice fiecărui student.

În discursurile sale recente, Camilleri a evidențiat și importanța educației deschise, pledând pentru resurse educaționale accesibile și utilizarea unor modele de învățare colaborativă, sprijinite de tehnologie.

Fată cu părul creţ folosind o cască VR - Foto: Pexels/MART PRODUCTION

Ideile sale influențează politicile educaționale la nivel european, contribuind la reformarea sistemului de învățământ în direcția unei digitalizări sustenabile și incluzive.

De asemenea, el a susținut rolul blockchain-ului în certificarea și distribuirea diplomelor digitale, eliminând problemele legate de falsificare și facilitând recunoașterea internațională a calificărilor.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te