În 1869, trenul parcurgea 67 km, București - Giurgiu, în 90 minute. Acum, face 3 ore cu un mare ocol

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 05.11.2023 - 00:35
În 1869, trenul mergea 67 km București - Giurgiu. Acum, 115 km. În 18 ani, nu s-a refăcut un pod - Foto: Facebook/România Regală
În 1869, trenul mergea 67 km București - Giurgiu. Acum, 115 km. În 18 ani, nu s-a refăcut un pod - Foto: Facebook/România Regală

Pe 31 octombrie 1869, acum 154 de ani, a fost inaugurată calea ferată București Filaret - Giurgiu. Avea 67 km și era parcursă în 1h30. În momentul de față, trenul merge 115 km de la București la Giurgiu și face minimum 3h. În 18 ani, nu s-a refăcut un podul de la Grădiștea.

SHARE

Pe 31 octombrie 1869, a fost inaugurată calea ferată București Filaret - Giurgiu, după 3 ani de lucrări. Antreprenor a fost compania britanică John Trevor Barclay & John Stanifort.

Din Gara Filaret, cea mai veche gară din București, au plecat două garnituri spre Giurgiu. Primul tren care a plecat spre Giurgiu, denumit „Trenul de onoare Michaiu Bravu”, a fost condus de însuși Sir John Trevor Barklay, și al doilea, „Trenul Dunărea”, a fost condus de Nicolae Tănase, primul mecanic de locomotivă român.

Citește și: VIDEO Cu trenul, Brașov - Sighișoara: 128 km, în 4 ore. În 1939, făceai 2 ore cu locomotiva cu aburi

În ambele garnituri se aflau, printre alții, Principele Carol I și numeroși membri ai Guvernului și ai Corpului Diplomatic de la acea vreme.

Iar drumul de fier de 67 kilometri a fost străbătut într-o oră și jumătate, potrivit CFR- Istorie și cotidian.

În 1869, trenul mergea 67 km București - Giurgiu. Acum, 115 km. În 18 ani, nu s-a refăcut un pod

Dacă acum 154 de ani trenul mergea 67 km de la București - Giurgiu, de 18 ani, garniturile parcurg 115 km între cele două orașe, ocolind prin Videle.

De la inundațiile din 2005, Guvernul României nu a fost capabil să refacă podul de la Grădiștea, cel mai vechi pod de cale ferată din vechiul regat, care a fost luat atunci de ape. 

După ce ani la rând lucrările de reconstruire au fost amânate, acum se lucrează. Conform CFR Infrastructură, în august 2023, șantierul era la 78%.

Citește și: FOTO Una dintre cele mai spectaculoase linii de tren din România, inaugurată acum 75 de ani

Dar noul pod de la Grădiștea peste râul Argeș nu va fi gata în decembrie, cum s-a promis, ci prin martie 2024. 

Contractul pentru refacerea podului de la Grădiștea, distrus de inundații în 2005, a fost semnat în decembrie 2020, cu austriecii de la Porr Construct. 

Prețul contractului este de 571.907 milioane de lei, fără TVA, fiind actualizat de mai multe ori. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te