Pe 31 octombrie 1869, a fost inaugurată calea ferată București Filaret - Giurgiu, după 3 ani de lucrări. Antreprenor a fost compania britanică John Trevor Barclay & John Stanifort.
Din Gara Filaret, cea mai veche gară din București, au plecat două garnituri spre Giurgiu. Primul tren care a plecat spre Giurgiu, denumit „Trenul de onoare Michaiu Bravu”, a fost condus de însuși Sir John Trevor Barklay, și al doilea, „Trenul Dunărea”, a fost condus de Nicolae Tănase, primul mecanic de locomotivă român.
Citește și: VIDEO Cu trenul, Brașov - Sighișoara: 128 km, în 4 ore. În 1939, făceai 2 ore cu locomotiva cu aburi
În ambele garnituri se aflau, printre alții, Principele Carol I și numeroși membri ai Guvernului și ai Corpului Diplomatic de la acea vreme.
Iar drumul de fier de 67 kilometri a fost străbătut într-o oră și jumătate, potrivit CFR- Istorie și cotidian.
În 1869, trenul mergea 67 km București - Giurgiu. Acum, 115 km. În 18 ani, nu s-a refăcut un pod
Dacă acum 154 de ani trenul mergea 67 km de la București - Giurgiu, de 18 ani, garniturile parcurg 115 km între cele două orașe, ocolind prin Videle.
De la inundațiile din 2005, Guvernul României nu a fost capabil să refacă podul de la Grădiștea, cel mai vechi pod de cale ferată din vechiul regat, care a fost luat atunci de ape.
După ce ani la rând lucrările de reconstruire au fost amânate, acum se lucrează. Conform CFR Infrastructură, în august 2023, șantierul era la 78%.
Citește și: FOTO Una dintre cele mai spectaculoase linii de tren din România, inaugurată acum 75 de ani
Dar noul pod de la Grădiștea peste râul Argeș nu va fi gata în decembrie, cum s-a promis, ci prin martie 2024.
Contractul pentru refacerea podului de la Grădiștea, distrus de inundații în 2005, a fost semnat în decembrie 2020, cu austriecii de la Porr Construct.
Prețul contractului este de 571.907 milioane de lei, fără TVA, fiind actualizat de mai multe ori.