Magistrala de 1.780.000.000 lei pe care trenurile „zboară” cu 160 km/h pe valea Mureșului, parte a principalului coridor feroviar al țării, Curtici - Constanța, trebuia să fie gata, dar e departe de finalizare. Un pod proiectat prost poate aduce o întârziere de 6-7 ani.
Mergi cu trenul pe Litoral? Știi când pleci, nimeni nu știe când ajungi. Până la această oră, recordul zilei este deținut de un tren rapid CFR care a reușit să ajungă în această dimineață, când încă nu era caniculă, de la București la Constanța în aproape 6 ore.
A început modernizarea căii ferate Cluj – Oradea. Pe lotul 1, Cluj-Aghireșu, lucrările costă 1.600.000.000 lei, fără TVA, pentru ca trenurile să poată rula cu „high speed ardelenesc”, cu viteză de 100 km/h în loc de 80 km/h.
Linia de cale ferată 133 Timișoara-Cenad a fost construită între anii 1895-1903, iar acum, din cauza degradării, trenul „zboară” cu 20 km/h pentru a nu pune în pericol călătorii. CFR a anunțat lansarea licitației pentru reabilitare la un preț estimat de 17.866.706 lei.
CFR Infrastructură a anunțat lansarea licitației pentru modernizarea a 74 km de cale ferată, între Craiova și Caransebeș. Valoarea estimată a proiectului e de 4,87 miliarde lei, fără TVA. Adică, de circa un miliard de euro. Iar lucrările vor dura minimum 6 ani.