A început modernizarea căii ferate Cluj – Oradea. Pe lotul 1, Cluj-Aghireșu, lucrările costă 1.600.000.000 lei, fără TVA, pentru ca trenurile să poată rula cu „high speed ardelenesc”, cu viteză de 100 km/h în loc de 80 km/h.
Linia de cale ferată 133 Timișoara-Cenad a fost construită între anii 1895-1903, iar acum, din cauza degradării, trenul „zboară” cu 20 km/h pentru a nu pune în pericol călătorii. CFR a anunțat lansarea licitației pentru reabilitare la un preț estimat de 17.866.706 lei.
CFR Infrastructură a anunțat lansarea licitației pentru modernizarea a 74 km de cale ferată, între Craiova și Caransebeș. Valoarea estimată a proiectului e de 4,87 miliarde lei, fără TVA. Adică, de circa un miliard de euro. Iar lucrările vor dura minimum 6 ani.
Paris, Roma, Munchen... Toate marile metropole din Europa sunt legate de suburbii și de orașele din apropiere de linii rapide de cale ferată. La București, însă, așa-numitele trenuri metropolitate sunt încă un vis, deși în 1948, de pildă, se mergea cu trenul București - Snagov.
Reabilitarea Coridorului Feroviar IV Pan European, pentru ca trenurile să „zboare” cu 160 km/h între Brașov și Curtici, a început încă din 2011. Dar, lucrările merg în ritm românesc. Unele tronsoane acumulează întârzieri și de 4 - 7 ani.