Chemins de Fer Fédéraux (CFF) vor introduce gradual în circulație, începând cu 13 decembrie, 14 rame noi construite de grupul industrial Stadler. Noul material rulant vine în întâmpinarea cererii de transport în creștere, ca urmare a punerii în funcțiune a tunelului Monte Ceneri.
Livrarea celor 14 noi rame de tipul Flirt TSI (generația a treia) este deja în curs. Opt dintre ele vor fi puse în circulație înainte de finele anului în curs, iar următoarele șase urmează să fie introduse gradual în 2021. Atunci când toate automotoarele vor fi livrate, flota rețelei Tilo (Ticino-Lombardia) va ajunge la 54 de unități Flirt, dintre care 40 de generația a doua, au precizat CFF, citate de publicația elvețiană 20 minutes.
Ramele Flirt TSI sunt compuse din șase vagoane, cu o lungime de 105 metri, și au o capacitate maximă de 554 de pasageri, dintre care 244 pe scaune. Ele vor fi utilizate în principal pe tronsonul Biasca-Bellinzone-Locarno (linia S20) și pentru legătura rapidă RE80 dintre Locarno și Lugano.
CFF au semnalat la finele lunii noiembrie că, din cauza unei probleme întâmpinate de Stadler în relația cu unul dintre subcontractori, unele rame nu vor fi echipate cu toalete. Problema ar urma să fie rtezolvată de fabricantul de material rulant până la jumătatea anului viitor, potrivit clubferoviar.ro.