Aderența bună pe zăpadă, gheață și carosabil ud este vitală în sezonul rece. Dar care anvelopă de iarnă este cea mai bună? La această întrebare încearcă să răspundă, în fiecare an, specialiștii ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), organizând teste cu o paletă largă de cauciucuri de iarnă existente pe piață, în aceleași condiții și montate pe același tip de automobil.
Citește și: Cât a ajuns să coste dotarea cu anvelope de iarnă a unei Dacia Logan ori Sandero? Și peste 2.700 lei
28 de anvelope de iarnă, testate de ADAC. Care sunt cele mai bune și cele mai proaste
ADAC a testat în 2024 28 de anvelope de iarnă, marcate cu „M+S” și simbolul obligatoriu din 2024 cu un vârf de munte stilizat și un simbol fulg de zăpadă pe lateral, 12 modele cu dimensiunea 205/55 R16 91H pentru mașini din clasa compactă (Volkswagen Golf, Ford Focus, Toyota Corolla, Peugeot 308, Dacia Logan/Sandero, etc.) și 16 modele cu dimensiunea 215/55 R17 98V pentru SUV-uri de clasă compactă/subcompactă (Volkswagen T-Roc, Hyundai Kona, Seat Ateca, etc.).
Mașinile de test au fost Volkswagen Golf 8 și, respectiv, Volkswagen T-Roc.
Citește și: Atenție, șoferi! Aceste tipuri de anvelope de iarnă și All-Seasons nu mai sunt bune de iarna aceasta
Cauciucurile de iarnă au fost evaluate în funcție de nu mai puțin de 19 criterii de testare diferite, împărțite pe domeniile principale ale „siguranței la volan” și „performanței de mediu”.
În ceea ce privește „siguranța condusului”, accentul a fost pus nu numai pe performanțele pe drumuri uscate și umede, ci și pe proprietățile pe drumuri de iarnă, acoperite de zăpadă, gheață sau polei.
Citește și: Schimbi cauciucurile mașinii, cum și unde le depozitezi să nu se deformeze. Sfaturile specialiștilor
4 tipuri de cauciucuri de iarnă au eșuat complet, 7 au fost declarate neconvingătoare
Testul ADAC 2024 pentru anvelope de iarnă 215/55 R17 pentru SUV-uri compacte/subcompacte a fost câștigat de Goodyear UltraGrip Performance 3. Iar pe locul 2 s-a clasat Dunlop Winter Sport 5.
Ambele tipuri de pneuri de iarnă sunt, potrivit specialiștilor ADAC, foarte bine echilibrate și impresionează pe drumurile uscate, umede și de iarnă. Ambele obțin note bune pentru siguranța la conducere , iar Goodyear obține chiar nota de top în ceea ce privește performanța de mediu .
Vredestein Wintrac Pro s-a clasat pe locul 3, remarcându-se prin proprietățile sale deosebit de bune în condiții specifice de iarnă, dar luând note mai slabe decât gumele de pe primele două locuri pe drumuri de iarnă uscate și umede și la proprietățile de mediu.
Citește și: VIDEO Care sunt cele mai bune și cele mai proaste cauciucuri de iarnă pentru mașinile mici
La mijlocul terenului, ADAC a calificat drept „recomandate” anvelope de iarnă precum Semperit Speed-Grip 5 , Continental WinterContact TS 870 P , Pirelli Cinturato Winter 2 , Hankook Winter i*cept RS3 și, cu mici dezavantaje, GitiWinter W2 și Firestone Winterhawk. 4 .
Trei tipuri de anvelope de iarnă 215/55 R17, Viking WinTech , Kumho WinterCraft WP52 și Maxxis Premitra Snow WP6, nu au primit recomandare de cumpărare din partea specialiștilor ADAC, înregistrând performanțe foarte slabe pe drumurile de iarnă uscate.
Iar anvelope de iarnă Kenda Wintergen 2 KR501 a eșuat complet , deoarece îi lipsește siguranța la conducere pe drumuri uscate și pe carosabil umed, iarna.
Rezultatele complete ale testului ADAC 2024 pentru anvelope de iarnă 215/55 R17 pentru SUV-uri compacte/subcompacte le puteți vedea AICI.
Testul ADAC 2024 pentru anvelope de iarnă 215/55 R17 pentru 205/55 R16 pentru mașini din clasa compactă a fost câștigat de Continental WinterContact TS 870. Mai mult, potrivit ADAC, aceast cauciuc de iarnă a stabilit un nou standard pentru siguranța generală a condusului (gradul 1.8), care se datorează în principal faptului că niciunul dintre concurenții săi nu este egal cu acesta pe drumurile umede și de iarnă.
Michelin Alpin 6 s-a clasat pe locul 2, primind note bune pentru siguranța la volan, dar fără a se apropia prea mult de modelul Conti, și rezultate deosebit de bune în ceea ce privește performanța de mediu, cu cel mai mare kilometraj estimat (53.200 de kilometri), cea mai mică abraziune și consum redus.
Goodyear UltraGrip Performance 3 se află între cei doi concurenți în ceea ce privește siguranța la condus, cât și performanța de mediu, și completează „Top 3”.
Alte 4 modele de gume de iarnă 205/55 R16, dintre cele testate 12 testate de ADAC în 2024, au primit din partea specialiștilor recomandare de cumpărare.
Cu o nota generală de 2,6 pentru Hankook Winter i*cept RS3 și Dunlop Winter Sport 5 și o nota generală de 2,8 pentru Nokian Snowproof 2 și Falken Eurowinter HS02, acestea se află în intervalul superior al calificativului „satisfăcător” (2,6 până la 3,5 puncte) pe scara de rating ADAC.
Pirelli Cinturato Winter 2 205/55 R16 se află pe penultimul loc la categoria sa în testul ADAC 2024 pentru anvelopele de iarnă. Acest lucru se datorează performanței sale slabe în condiții de drum de iarnă uscat, deși proprietățile sale de iarnă sunt bune.
Situația este similară cu Vredestein Wintrac. În ciuda performanțelor bune pe zăpadă, este prea dezechilibrat și dă greș pe drumuri uscate.
Anvelopele de iarnă Zeetex WH 1000 nu i-a impresionat pe specialiștii ADAC la nicio disciplină de testare, la fel, GT Radial WinterPro 2 Evo.
Pneul chinezesc Winrun Winter-max A1 WR22 are performanțe slabe , deși este utilizabil în condiții de drum de iarnă, dar devine periculos la frânarea pe umed de la 80 km/h. Dacă vehiculul de testare cu cele mai bune anvelope este deja staționat, de exemplu, mașina încălțată cu Winrun Winter-max A1 WR22 încă rulează la 30 km/h mai departe în încercarea de a opri.
Rezultatele complete ale testului ADAC 2024 pentru anvelope de iarnă 205/55 R16 pentru mașini din clasa compactă le puteți vedea AICI.