A 6-a generație Opel Corsa: Cură de slăbire, prin utilizarea de materiale superioare

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 15.04.2019 - 20:40

Cea de-a șasea generație a bestseller-ului Opel Corsa se pregătește intens pentru lansarea din această toamnă, scăzând în greutate cu circa 10% față de modelul actual, ceea ce se traduce printr-o dinamică îmbunătățită și un consum mai mic de energie.

SHARE

Designul ușor are o importanță strategică pentru Opel, ca și în motorsport, și la mașinile de stradă fiecare kilogram în minus ducând la îmbunătățirea performanțelor de accelerare, frânare, consum și emisii de noxe. Prin urmare, cel mai ușor Corsa de generație nouă în cinci uși coboară, potrivit primelor date publicate de Opel, sub pragul psihologic de 1.000 de kilograme, cântărind 980 de kilograme, fără a face, însă, niciun rabat în ceea ce privește rigiditatea și siguranța. În comparație cu modelul anterior, această variantă, deși are o lungime similară (4,06 metri), este cu 108 kilograme mai ușoară, ceea ce se traduce printr-o reducere a greutății cu aproximativ 10%.

În ceea ce privește întreaga gamă Corsa, constructorul german din Grupul PSA garantează că, indiferent de motorizare – diesel, benzină sau 100% electrică, toate modelele Corsa de nouă generație vor beneficia de o greutate redusă față de versiunile actuale, pentru un plus de dinamică și un consum redus.

Materiale superioare și noi tehnologii

Reducerea semnificativă a greutății noului Opel Corsa a fost obținută prin folosirea oțelurilor de diferite clase de calitate și a unor metode variate de îmbinare. Printre acestea se numără utilizarea consecventă a oțelurilor de înaltă rezistență și ultrarezistente, precum și optimizarea arhitecturii structurii caroseriei, a îmbinărilor și a formei.

În comparație cu modelul anterior, caroseria brută a noului Opel Corsa este cu 40 de kilograme mai ușoară. Iar platforma „multi-energie” a Grupului PSA pentru autovehicule de mici dimensiuni și compacte permite echiparea cu toate tipurile de propusie.

De asemenea, la reducerea greutății noului model contribuie și motoarele ultra-ușoare, fabricate complet din aluminiu. Motoarele pe benzină cu trei cilindri, de exemplu, cântăresc cu circa 15 kilograme mai puțin față de generația anterioară a unităților în patru cilindri.

120 de ani Opel: Corsa, bestseller-ul Opel, aniversează cu o ediție specială de excepție

Tot la ”dietă” contribuie, chiar dacă nu este o soluție prea des întâlnită în segmentul mașinilor mici de volum, și capota din aluminiu a noului Corsa care, deși mai lungă, are o greutate redusă cu 2,4 kg față de capota din oțel a modelului anterior. Până acum, vârful de lance Insignia a fost singurul model din gama Opel echipat cu o capotă a motorului din aluminiu.

Greutatea scaunelor noii Corsa a fost și ea redusă. Noua structură optimizată a scaunelor reduce greutatea cu 10 kg – 5,5 kg în față și 4,5 kg în spate. Pentru reglarea fină a fost utilizat un material izolant nou, mai ușor.

Designul ușor, de importanță strategică pentru Opel

Lupta cu kilogramele este o preocupare continuă pentru cei de la Opel. Primul Kadett E GSi (1984), de pildă, modelul care a democratizat conceptul de mașină accesibilă cu veleități sportive reale, alături de Golf-ul GTI, avea 950 kg și dispunea de un motor de 1.8 litri, cu 8 valve, care dezvolta 115 CP. Acum, a șasea generație Corsa în cinci uși pornește de la 980 de kilograme, îmbarcând ultimele tehnologii și echipamente și respectând normele actuale de siguranță.

De asemenea, generația actuală Opel Astra K, lansată în 2015, a stabilit noi standarde din acest punct de vedere, „Mașina Anului 2016” fiind cu 200 de kilograme mai ușoară față de modelul anterior. Prin urmare, agilitatea și confortul la rulare ale modelului Astra K au fost îmbunătățite semnificativ: accelerare mai rapidă, reacții mai dinamice ale sistemului de direcție, experiență de conducere mai plăcută..

Și vârful de lance Insignia a urmat ”dieta” ținută de Astra K. Încă o dată, principalul obiectiv al inginerilor Opel a fost sporirea eficienței. Datorită materialelor ușoare și optimizate folosite pentru echipamente, aceștia au reușit să reducă greutatea modelului Insignia Grand Sport, de exemplu, cu până la 175 kg în comparație cu modelul anterior, sporind dinamica de conducere și reducând consumul de carburant. În funcție de grupul motopropulsor și de echipare, modelul actual Insignia Sports Tourer cântărește chiar cu până la 200 de kilograme mai puțin față de varianta similară din prima generație.

SUV-ul Opel Grandland X este și el printre cele mai ușoare modele din clasa sa.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te