Aerul condiționat al mașinii nu face față caniculei? Trucuri pentru a-l ajuta să facă mai rece

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 16.07.2024 - 15:07
Aerul condiționat al mașinii nu face față caniculei? Trucuri pentru a-l ajuta să facă mai rece - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Aerul condiționat al mașinii nu face față caniculei? Trucuri pentru a-l ajuta să facă mai rece - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Aerul condiționat al mașinii nu face față caniculei? Specialiștii recomandă șoferilor câteva trucuri pentru a-l ajuta să facă mai rece, dar și pentru a proteja compresorul.

SHARE

Vara, când temperatura exterioară depășește 30 de grade Celsius, tabla mașinii se încinge și viața în habitaclu deja devine greu de suportat.

Iar pe caniculă, când termometrele urcă și la peste 40 de grade Celsius la umbră, autovehiculele se transformă în adevărate cuptoare pe roți și chiar și cele mai performante sisteme de aer condiționat pot ajunge să nu mai facă față, deși sunt întreținute corespunzător și funcționează la capacitate maximă. 

Citește și: Ce trebuie să facă șoferii de fiecare dată când fac plinul pentru a reduce consumul. E banal!

Aerul condiționat al mașinii nu face față caniculei? Trucuri pentru a-l ajuta să facă mai rece

Utilizarea corectă și eficientă a sistemului de aer condiționat din mașină necesită mai mult decât simpla apăsare a unui buton.

Experții ADAC recomandă șoferilor să urmeze câțiva pași simpli pentru a proteja în mod optim atât vehiculul, cât și ocupanții acestuia de căldură. De la setarea corectă a aerului condiționat până la îngrijirea sistemului, sunt o mulțime de lucruri de luat în considerare pentru a face experiența de condus plăcută chiar și la temperaturi foarte ridicate.

În primul rând, dacă mașina este parcată în plin soare pe caniculă temperatura din interior poate ajunge și la 60-70 de grade Celsius. Prin urmare, nu vă urcați și porniți din prima. Deschideți portierele și așteptați câteva minute pentru a se aerisi habitaclul și a ajuta astfel sistemul de aer condiționat. 

Apoi, după ce porniți, specialiștii ADAC recomandă setarea, pentru scurt timp, a aerului condiționat la puterea maximă de răcire și pe funcția de recirculare a aerului pentru a răci eficient interiorul. 

În timpul conducerii, șoferii ar trebui să se asigure că diferența dintre temperatura interioară și cea exterioară nu este mai mare de 7 grade Celsius, în primu rând pentru a evita problemele de sănătate.

Citește și: FOTO Martorul luminos cu „picătură” care îi spune șoferului să oprească imediat, dacă se aprinde

Apoi, potrivit ADAC, dacă efectuați o călătorie scurtă, de câteva minute, este mai bine să renunțați la aer condiționat și să conduceți cu geamurile deschise pentru a proteja compresorul și a reduce consumul de combustibil. Oricum, într-un interval scurt, AC-ul nu va răcori habitaclul oricât de tare ar merge. 

Foarte important pentru funcționarea eficientă a sistemului de aer condiționat din mașină este filtrul de habitaclu sau „de polen”, cum i se mai spune. Asigurați-vă că este curat, altfel reduce fluxul de aer și, din cauza umezelii acumulate, poate răspândi și un miros neplăcut în mașină. 

Pentru a împiedica formarea de umiditate reziduală în sistem, care poate duce la mirosuri neplăcute, șoferii sunt sfătuiți să oprească aerul condiționat cu puțin timp înainte de sfârșitul călătoriei, astfel încât vaporizatorul să apuce să se usuce.

Citește și: VIDEO Cheie electronică sau cartelă descărcată? Cum poate șoferul să deschidă și să pornească mașina

De asemenea, sistemul de AC al autovehicului trebuie curățat ca și cel din imobile. Există soluții speciale sau service-uri specializate.

Și, bineînțeles, nu uitați să schimbați freonul și uleiul sistemului de AC al autovehicului la 2 ani. Fără freon suficient, AC-ul nu funcționează la parametri, iar fără ulei suficient se strică compresorul. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te