Ai alimentat din greșeală cu benzină în loc de motorină sau viceversa? Atenție, distrugi mașina!

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 24.05.2024 - 07:58
Ai alimentat din greșeală cu benzină în loc de motorină sau viceversa? Atenție, distrugi mașina! - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Ai alimentat din greșeală cu benzină în loc de motorină sau viceversa? Atenție, distrugi mașina! - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Ai alimentat din greșeală cu benzină în loc de motorină sau viceversa? Atenție, distrugi mașina! Motorul poate suferi avarii grave, iar factura de la service poate fi amețitoare, dacă șoferul nu își dă seama și reacționează imediat.

SHARE

Alimentarea unei mașini diesel cu benzină este una dintre cele mai frecvente greșeli făcute de șoferi. Viceversa se întâmplă mai rar, pompa de motorină neintrând ușor pe gâtul rezervorului de benzină.

Din grabă sau neatenție, unii încurcă pompele, chiar dacă au culori diferite (verde - benzină, negru - motorină), iar cea de benzină are țeava mai subțire decât cea de motorină. Iar consecințele pot fi catastrofale pentru motor, dacă acesta este pornit. 

Citește și: Mulți șoferi nu știu să facă corect plinul de carburant. De ce să nu forțezi după ce sare pistolul?

Important ca șoferul să-și dea seama de greșeala făcută cât mai repede posibil. Dacă a pus doar maximum 2-3 litri de benzină în mașina diesel, în principiu, e suficient să facă plinul cu motorină și poate porni mai departe. Dar, cu atenție. La primele trepidații, trebuie să oprească imediat motorul pentru a nu-l strica.

Altfel, dacă în mașina diesel se pun mai mulți litri de benzină, șoferul nu trebuie să pornească motorul, să împingă vehiculul din pompă și să cheme o platformă pentru a merge direct la service. 

Ai alimentat din greșeală cu benzină în loc de motorină sau viceversa? Atenție, distrugi mașina!

Dacă ai alimentat din greșeală cu benzină în loc de motorină sau viceversa și pornești motorul, daunele daunele pot fi importante.

În primul rând, benzina are o cifră octanică mult mai mare decât motorina și se aprinde foarte repede și puternic. Mașina va porni cu motorina rămasă în sistemul de alimentare și, după consumarea acesteia, va trece brusc pe benzină, ceea ce poate genera avarii grave. 

Apoi, motorina este un combustibil lubrifiant, spre deosebire de benzină, care este corozivă. În lipsa lubrifierii, elementele metalice ale motorului se vor deteriora prin frecare, iar motorul se poate bloca.

Citește și: Șoferii pot prelungi durata de viață a cauciucurilor mașinii cu un „truc” banal. Cum se face corect

De asemenea, combustibilul nepotrivit poate defecta pompa de injecție, pompa de înaltă presiune și poate înfunda injectoarele.

În cel mai pesimist caz, va trebui să înlocuiți aproape întreg sistemul de alimentare și multe piese de la motor. Așa că, cel mai bine e să nu porniți deloc motorul, dacă ați alimentat cu benzină în loc de motorină.

În celălalt caz, cel în care se alimentează din greșeală cu motorină în loc de benzină, consecințele sunt mai puțin grave, asta deoarece motorina nu se aprinde la fel de ușor precum benzina.

Motorul va porni cu benzina rămasă în sistemul de alimentare și se va opri brusc când va ajunge la motorină. Pe țeava de eșapament se va putea observa evacuarea unui fum alb. 

Citește și: Amendă de 1.320 lei, pentru șoferii care rămân cu mașina în pană în tunel sau pasaj. Cum poți scăpa

Ce faci după ce ai alimentat din greșeală cu benzină în loc de motorină sau viceversa?

Duci mașina în service cu o platformă. Rezervorul de combustibil trebuie golit, curățat și spălat. Apoi, mecanicul va trebui să verifice dacă carburantul greșit a ajuns și pe conducte, caz în care și acestea trebuie curățate.

La final, se va schimba filtrul de combustibil și se va face plinul cu carburantul corect. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te