Cu o creștere spectaculoasă, de 17,9%, față de aceeași perioadă a anului trecut, BMW Group a fost lider detașat în segmentele premium și de lux comercializând în total 1,932 milioane de mașini în intervalul ianuarie – septembrie 2021.
BMW a fost marca premium cu cele mai mari vânzări globale în primele nouă luni ale anului, înregistrând o creștere de 19,3%. BMW a vândut 1,703 milioane de unități, surclasându-și clar principalii adversari, Mercedes-Benz și Audi.
Citește și: Mașina full-hybrid, mild-hybrid sau plug-in hybrid? Avantaje și dezavantaje
Concret, Mercedes s-a clasat pe locul doi, cu 1,617 milioane de unități vândute (+3%), iar Audi pe trei, cu 1,187 milioane de unități (+13,5%).
La succesul BMW Group a contribuit din plin Rolls-Royce, care, în primele nouă luni din 2021, a vândut mai multe mașini decât în tot anul 2020 – 4.318 unități (+62,9%), precum și Mini (+7,9%, 224.800 unități).
Ca idee, din totalul de 1,703 milioane de mașini vândute de BMW în intervalul ianuarie – septembrie 231.576 au fost electrificate.
Din cauza crizei semiconductorilor, producătorii, inclusiv BMW, Mercedes și Audi, anticipează o scădere importantă a vânzărilor până la sfârșitul anului. Iar declinul deja a început. În cel de-al treilea trimestru din 2021, vânzările globale BMW Group au scăzut cu 12,2% (BMW, -10,3%; Rolls-Royce, -21,8%; Mini, -25%).