Dacia ar fi putut omologa drept cvadriciclu, ca autovehicul ce poate fi condus fără permis de la 16 ani, modelul Dacia Spring, la ce performanțe are mașina electrică cu motor de 45 de cai putere. Dar nu a făcut-o, pentru a nu îi limita piața.
Acum însă, potrivit jurnaliștilor de la autocar.co.uk, Dacia ia în calcul lărgirea gamei cu o mașină electrică de două locuri ce poate fi condusă fără permis, după modelul Citroen Ami sau Renault Twizy, de exemplu, pentru a intra mai ales pe piața de „Car Sharing” aflată în plină expansiune la nivel european.
Citește și: VIDEO Prima mașină electrică „românească” poate fi condusă fără permis la 16 ani. Autonomie: 170 km
Marca românească își extinde în prezent amprenta pe piață în afara ofertei sale de bază din segmentul B, cu Bigster și alte două mașini din segmentul C, care urmează să apară în anii următori, iar Spring din segmentul A s-a impus deja ca una dintre cele mai populare mașini electrice din Europa.
Dar Dacia vede și potențialul de a ajunge în jos, pe mica piață urbană a vehiculelor electrice, a dezvăluit David Durand, directorul de design al Dacia.
Oficialul Dacia a spus că mașinile n-ar mai trebui să-și aibă locul în cele mai aglomerate medii urbane, dar a recunoscut că transportul public nu funcționează pentru toată lumea, iar bicicletele nu sunt o soluție de mobilitate care se potrivește tuturor, în orice situație sau în orice anotimp.
"Pe două roți, pentru mulți oameni, este periculos", a spus Durand și a admis că este fan Citroen Ami.
Citește și: Dacia Spring nu mai e cea mai ieftină mașină electrică. FreZe Nikrob: 13.000 € și atinge 100 km/h
Dacia ia în calcul o mașină electrică de două locuri ce poate fi condusă fără permis. Conceptul Dacia Manifesto, de serie?
Întrebat de Autocar dacă Dacia ia în calcul o mașinuță gen Citroen Ami, David Durand a răspuns prompt că „Luăm totul în considerare”.
Filosofia Dacia, care se bazează doar pe elementele esențiale condusului, pare a fi foarte bun pentru a cuceri o cotă din acest segment de mașini.
Ami este unul dintre cele mai ieftine și mai ușoare vehicule electrice din Europa (tehnic, este un cvadriciclu, nu o mașină), ne având, de exemplu, echipamente costisitoare și grele, cum ar fi aerul condiționat, un sistem de infotainment, sisteme avansate de asistență pentru șofer și servodirecție.
Iar Dacia ar putea urma o cale similară, dacă ar intra pe piața cvadriciclurilor.
Mai mult, conceptul de buggy off-road Manifesto, prezentat de Dacia în toamna lui 2022, a oferit deja câteva indicii cu privire la modul în care ar putea să combine utilitatea cu accesibilitatea în viitoarele modele, cel mai realist fiind sistemul de infotainment bazat pe telefon, tapițeria lavabilă, panourile de caroserie ușor de înlocuit și blocurile optice unice.