În 1993, bunicul lui 508, Peugeot 405, a avut o versiune sport, botezată 405 T16, care a devenit o adevărată legendă printre pasionați. Aceasta avea un motor pe benzină turbo, de 2.0 litri și cu 16 supape, care dezvolta 200 de cai putere și, la nevoie, pentru maximum 45 de secunde, 220 de cai putere, în modul ”overboost”, și dispunea de tracțiune integrală permanentă, cu raport fix de distribuție a puterii între axe (53% față, 47% spate).
Acum, în cazul conceptului Peugeot 508 SE, inginerii au avut misiunea de a dezvolta un model derivat din sedanul radical Peugeot 508 Hybrid, care să ofere performanțe de top cu emisii scăzute, în premieră pentru un model Peugeot, dar și un design elegant și sportiv. Rezultatul?
508 SE are trei motoare sub capotă motoare (un propulsor pe benzină PureTech de 200 CP, un motor electric de 110 CP tot în față și un altul de 200 CP pe puntea din spate), două surse de energie, dar și un sistem de tracțiune integrală. Cuplul maxim este de 500 Nm, iar performanțele înregistrate pe asfalt fac conceptul echivalent cu un vehicul echipat cu motor cu ardere internă de circa 400 CP: accelerație 0-100km/h în 4.3 secunde, 400 de metri cu start de pe loc în 12.5 secunde, 1.000 de metri cu start de pe loc în 23.2 secunde, accelerație 80-120km/h în 2.5 secunde, accelerație 80-180 km/h în 9.3 secunde și p viteză maximă de 250 km/h.
Toate aceste performanțe se obțin, însă, potrivit constructorului, cu un nivel de emisii de doar 49g/km CO2 (măsurat în ciclul WLTP)! Mai mult, 508 SE are o baterie cu o capacitate de 11,8kWh și poate merge 100% electric până la 50 de kilometri (WLTP).
Aerodinamică și tehnologie
Pentru eficiență și performanțe de top, 508 SE a petrecut multe ore în tunelul aerodinamic. Bara de protecție față este mai ascuțită decât la modelul obișnuit. Sub-cadrele sunt echipate cu mici eleroane pentru a reduce forța de rezistență aerodinamică, spoilerul spate lipsește, pentru a obține un echilibru mai bun și pentru a păstra designul original, dar a fost montat un difuzor spate care accentuează caracterul robust al mașinii, iar elementele aerodinamice (grila radiatorului, prize de aer, splitter și difuzor) redirecționează aerul către radiator și către difuzorul din spate. Unele dintre ele au fost realizate cu ajutorul imprimantei 3D.
Exteriorul conceptului este pus în valoare de culoarea specială de caroserie "Selenium Grey", care își schimbă nuanța în funcție de unghiul luminii, datorită particulelor fine opalescente din vopsea. În contrast, sunt folosite inserții în nuanță "Kryptonite", care aduc o notă energizantă, subliniind caracterul modern și sportiv al conceptului.
Caroseria prezintă zone cromate sau finisate în negru lucios, în timp ce emblema mărcii, leul, și monogramele prezintă suprafețe anodizate, amintind de conceptul Peugeot e-Legend. Atenția acordată detaliilor se reflectă prin jantele din aliaj de 20", elegante și sportive, în nuanță Onyx Black și Selenium Grey. Etrierele de frână poartă semnătura Peugeot Sport Engineered. Iar carcasa oglinzilor retrovizoare este din fibră de carbon.
Anvelopele de înaltă performanță au fost selectate din gama partenerului Peugeot, Michelin. Conceptul este echipat cu pneuri Pilot Sport 4S cu dimensiunile 245/35 R20, alese pentru aderența lor ce împinge limitele performanței.