Când ne-a trimis imaginile, Marian Ionescu ne-a spus că a surprins mașina pe Autostrada A1, pe sensul Pitești – București, undeva după ieșirea dinspre Găești – Titu, cu trei mașini de asistență/gardă în jur, una în față și două în spate, și că a observat că aceasta avea ușiță de alimentare atât pe stânga, cât și pe dreapta.
Primul impuls a fost să spun că este vorba despre noua Dacia Sandero Stepway, după statură, și că, probabil, din cauza camuflașului, i s-a părut că vede ușițe de alimentare și pe stânga, și pe dreapta, ca la un hibrid plug-in. Dar, analizând mai cu atenție fotografiile, am constatat că blocurile optice spate și mai multe elemente ale caroseriei nu se potrivesc cu cele din alte imagini-spion cu cea de-a treia generație Dacia Sandero.
Blocurile optice și poziționarea oglinzilor laterale pe portiere mi-au spus că este clar vorba despre Renault Captur. Iar ușițele de alimentare indică versiunea Captur E-TECH plug-in. Bun! Dar, de ce să camufleze francezii în așa hal un model prezentat publicului la începtul anului, la Salonul Auto de la Bruxelles? Sigur, Captur E-TECH plug-in nu a ajuns încă în showroom-uri. Însă acest detaliu nu justifică măsurile drastice de precauție.
Pe de altă parte, recent, Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia și al Grupului Renault România, a declarat că la Mioveni sunt în lucru proiecte pentru versiuni Dacia cu sistem hibrid de propulsie, fără a da alte detalii.
Iar la Titu, Renault are din 2010 al doilea cel mai mare centru tehnic și de încercări din lume. Mai mult, presa franceză a anunțat ieri că lansarea noii generații Dacia Sandero a fost devansată pentru luna iunie (planul era să fie lansată în septembrie, la Salonul Auto de la Paris, care, din cauza pandemiei de COVID-19, a fost anulat).
Prin urmare, suprapunând informațiile, este posibil ca pe mașina surprinsă pe A1 să fi fost testate elemente pentru prima Dacie hibridă. Să fie Sandero Stepway E-TECH plug-in?
Ca idee, noul Renault Captur are la bază platforma CFM-B a Grupului Renault, ca și noul Clio. Iar cea de-a treia generație Dacia Sandero va sta pe o versiune ”low-cost” a aceleiași platforme, conform informațiilor ”scăpate” de-a lungul timpului în presă.
În ianuarie, la Bruxelles, Renault a prezentat versiunile hibrid (E-TECH) și plug-in hibrid (E-TECH plug-in) ale best-seller-urilor sale, Captur și Clio. Ambele sisteme au la bază un motor aspirat de benzină de 1.6 litri, un motor electric și un alternator generator. E-TECH dezvoltă 140 de cai putere și are o baterie cu o capacitate de 1,2 kWh (230V). Iar E-TECH plug-in dezvoltă 160 de cai putere, are o baterie de 9,8 kWh (400V) și poate rula 100% electric până la 65 de kilometri.
Evident, în cazul în care Dacia va produce o versiune hibridă, sistemul E-TECH nu va fi același. Dar 80-100 de cai putere eco n-ar suna rău deloc pe un Sandero/Logan.
Foto: Marian Ionescu