Iarna nu e ca vara, mai ales pe drumurile din România. După doar câteva zile de ger și ninsori, autostrăzile și șoselele sunt pline de gropi și cratere.
Iar șoferii își distrug mașinile și își riscă viața încercând să ocolească zonele de asfalt „bombardate” de ger, care le apar pe neanunțate în fața ochilor.
Citește și: FOTO Infiltrații de apă și gropi, pe cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate de câteva luni
Autostrăzile și șoselele din România, „bombardate” de ger. Șoferii își distrug mașinile
Și în alte țări, precum Germania, Austria, Elveția sau Franța, ninge și este ger. Dar, doar în România autostrăzile și șoselele se transformă într-o mare de gropi și cratere, după doar câteva zile de temperaturi negative și de operațiuni de deszăpezire.
Sigur, peste tot asfaltul „suferă” din cauza gerului și apar gropi, însă în niciunul din statele menționate mai sus șoferii nu ajung să-și rupă mașinile și să-și riște viața.
DN 1 București - Brașov, de exemplu, una dintre cele mai tranzitate șosele din România, a fost „bombardată” de ger și ninsori pe ambele sensuri. Este plin de gropi.
Citește și: VIDEO Mașinăria obligatorie pe toate străzile din România: Robotul AI care repară singur gropile
Autostrada București - Pitești, A1, a fost și ea „bombardată” de ger. Iar zeci de șoferi și-au rupt deja mașinile în gropi și cratere.
„Mai multe mașini au suferit avarii, iar Politia Rutieră a intervenit, sesizând administratorul drumului. Șoferii afectați au primit autorizații de reparații”, a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Argeș.
Citește și: 80.000.000 € costă tronsonul din Autostrada A0 la care lucrează chinezii. Când va fi gata?
Un alt drum „bombardat” de ger și ninsori este Centura București - DNCB. Unele gropi s-au transformat în adevărate capcane pentru șoferi, fiind și de câțiva centimetri adâncime.
Și acestea sunt doar câteva exemple. Gropi și cratere în urma gerului și a ninsorilor sunt pe majoritatea drumurilor din țară, precum și pe străzile din orașe.
Autostrăzile și șoselele din România, „bombardate” de ger. Drumarii au început „Operațiunea Peticirea”
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) știu că autostrăzile și șoselele din sunt „bombardate” de ger și spun că au mobilizat mai multe echipe care vor lucra la foc continuu să astupe gropile.
Lucrările se vor executa în permanență până la remedierea tuturor problemelor existente pe partea carosabilă.
Circulați cu prudență și respectați semnalizarea rutieră instituită temporar!”, a postat CNAIR luni, 24 februarie, pe Facebook.

Lucrările se vor executa în permanență până la remedierea tuturor problemelor existente pe partea carosabilă”, a informar CNAIR duminică, 23 februarie, pe Facebook.

De ce autostrăzile și șoselele din România sunt „bombardate” de ger
Motivul pentru care autostrăzile și șoselele din România sunt „bombardate” de ger este destul de simplu.
Cum în țara noastră vara temperaturile urcă și la peste 40 grade Celsius, iar iarna pot să scadă și sub -20 grade Celsius, asfaltul utilizat trebuie să fie „special”, să ofere rezistență pe o plajă mare de temperaturi, și de foarte bună calitate.
O altă problemă este întreținerea necorespunzatoare a drumurilor și „peticirea”. Specialiștii recomandă repararea imediată a fisurilor apărute în asfalt, pentru a ca apa să nu se poată infiltra și să-l spargă la primul ger, și repararea prin reasfaltare a porțiunilor cu multe fisuri/gropi și nu printr-o succesiune de „petice” de mixtură asfaltică.